ظریف به سازمان ملل: اقدام آمریکا در تحریم سپاه خطرناک است

ظریف به سازمان ملل: اقدام آمریکا در تحریم سپاه خطرناک است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

چنین اقدام «بی‌اساس و تحریک‌آمیزی» علیه ایران سابقه نداشته و «نقض آشکار اصول مسلم حقوق بین‌الملل و از جمله اصل برابری حاکمیت دولت‌ها» است.

آگهی

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در نامه‌ای به سازمان ملل متحد اقدام دولت ایالات متحده را در راستای تحریم کردن سپاه پاسداران ایران، «بی‌سابقه، غیرقانونی و خطرناک» خواند.

وزیر خارجه ایران در این نامه که خطاب به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد و نیز شورای امنیت نوشته شده تاکید کرده است که چنین اقدام «بی‌اساس و تحریک‌آمیزی» علیه ایران سابقه نداشته و «نقض آشکار اصول مسلم حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد از جمله اصل برابری حاکمیت دولت‌ها» است.

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

آقای ظریف در بخش دیگری از نامه خود آورده است که این حرکت دولت آمریکا تنش‌ها را به «سطحی تقابلی و غیرقابل کنترل» می‌رساند. وی همچنین هشدار داد‌ که پیامدهای این «اقدام خطرناک» بر عهده آمریکا «و دو، سه کشوری است که در منطقه از آن حمایت کرده‌اند.»

وزیر خارجه ایران همچنین به اقدام متقابل دولت ایران اشاره کرد، اقدامی که طی آن تهران، ایالات متحده را «دولت حامی تروریسم» خواند و فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به «سنتکام» و گروه‌های وابسته به آن را «گروه تروریستی» اعلام کرد.

وی در پایان یادآور شد که این اقدام ایران تنها براساس «عمل متقابل» بوده و نباید تغییر در موضع حقوقی این کشور در رابطه با «اصل برابری حاکمیت دولت‌ها و تعریف تروریسم» تلقی شود.

**بیشتر بخوانید: **سپاه پاسداران: به آمریکا درس‌های فراموش نشدنی خواهیم داد

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حسین سلامی فرمانده جدید سپاه پاسداران شد

تهران «مذاکرات غیرمستقیم» ایران و آمریکا در عمان درباره رفع تحریم‌ها را تأیید کرد

کنعانی: ایران نیروی نیابتی ندارد اما اسرائيل نیابتی آمریکا است