پاپ: به جای ساخت دیوار برای مقابله با پناهجویان، با بی عدالتی مبارزه کنید

پاپ: به جای ساخت دیوار برای مقابله با پناهجویان، با بی عدالتی مبارزه کنید
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رهبر کاتولیک های جهان باردیگر از رهبرانی که قصد ایجاد دیوار و محدودیت های فیزیکی برای مقابله با پناهجویان دارند انتقادکرد.

آگهی

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان از ساخت دیوارها در جهان برای مقابله با حضور مهاجران انتقاد کرد.

وی اعلام کرد رهبرانی که به سیاست های ضدمهاجرتی ساخت دیوار ادامه می دهند نهایتا خود را «زندانی دیوارهایی ساخته دست خود خواهند کرد.»

رهبر کاتولیک های جهان این سخنان را در هواپیما و در بازگشت از سفر دو روزه خود به مراکش ایراد کرد.

وی انتقادات خود را در پاسخ خبرنگاری که از او درباره اراده دولت آمریکا برای ساخت دیوار با مکزیک پرسیده بود، بیان کرد. پاپ فرانسیس البته نامی از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بر زبان نیاورد. دونالد ترامپ با وجود مخالفت های کنگره، هم چنان بر ساخت دیوار بین آمریکا و مکزیک اصرار می ورزد.

پاپ فرانسیس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: « دولت ها با پیش کشیدن بحران مهاجرت سعی می کنند تمامی مشکلات را ناشی از این معضل بدانند و به جای یافتن راه حل های منطقی و بشری پیشنهادهای غیرمنطقی و بی تاثیر ارائه می دهند.»

بیشتر بخوانید:

رهبر آرژانتینی کاتولیک ها با اشاره به سخت گیریهای دولت مراکش برای عبور مهاجران آفریقایی از رهبران این کشور نیز انتقاد کرد. او گفت: «بحران پناهجویان با مانع تراشی و ایجاد موانع فیزیکی از جمله دیوار و سیم خاردار حل نمی شود. مشکل آنها عدم وجود عدالت اجتماعی است و نابرابری است.» وی همچنین گفت: «تا وقتی که از پناهجویان بهراسیم و دیوار در مقابل آنها بکشیم بیش از پیش خود را زندانی خواهیم کرد.»

پاپ فرانسیس در بخش پایانی صحبت هایش برخی از راهکارهای مبارزه با پناهجویان را برشمرد. او گفت می توانیم از طریق اتحاد و یکپارچگی مردمی به پناهجویان خوش آمد بگوییم و به آنها کمک کنیم تا در جوامع ما ادغام شوند.

رهبر کاتولیک های جهان از زمانی که هدایت کلیسای کاتولیک را پذیرفته توجه خود را بر روی مقابله با بی عدالتی و فقر در جهان متمرکز کرده است. اولویت وی همواره در اغلب سخنرانی هایش مبارزه با معضل اختلاف طبقاتی در جهان بوده است تا جایی که برخی از حامیان به او لقب «پدرمحرومان و مستضعفان» را داده اند.

به کانال تلگرام یورونیوز بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنگ، هجرت و کودک فردا؛ موضوع نمایشگاه غزاله بحیرایی در لیون

پاپ: مسیحیان به جای تبلیغ دین با مسلمانان دوستی کنند

پاپ: کشیش‌هایی که سوء‌استفاده جنسی می‌کنند ابزار شیطان شده‌اند