برگزاری اولین انتخابات عمومی تایلند پس از کودتای ۲۰۱۴ میلادی

برگزاری اولین انتخابات عمومی تایلند پس از کودتای ۲۰۱۴ میلادی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نظامیان تایلند تاکنون بارها برگزاری این انتخابات را به تاخیر انداخته بودند.

آگهی

شهروندان تایلند روز یکشنبه در اولین انتخابات عمومی این کشور بعد از کودتا شرکت کردند. پنج سال از حکومت نظامیان در تایلند می‌گذرد و نزدیک به هشت سال است که در این کشور انتخاباتی برگزار نشده است.

انتظار می‌رود در این روز حدود ۵۰ میلیون رای دهنده در مراکز اخذ رای حضور یابند و سرنوشت مبارزۀ سیاسی که در واقع میان حکومت نظامیان و طرفداران تکسين شيناواترا، نخست‌وزیر در تبعید در جریان است، روشن کنند.

نظامیان تایلند تاکنون بارها برگزاری این انتخابات را به تاخیر انداخته بودند. چهرۀ قدرتمند این انتخابات همچنان پرایوت چان‌-اوچا، افسر نظامی عامل کودتای ۲۰۱۴ و نخست‌وزیر کنونی است که قصد دارد از مسیر صندوق‌های رای، به جای انتقال قدرت، جایگاه خود را در مقام نخست‌وزیری حفظ کند.

با این وجود بنا بر نظرسنجی‌ها، حزب «پیو تای» که طرفدار بازگشت دموکراسی به این کشور بوده و با نخست‌وزیر در تبعید تکسين شيناواترا در ارتباط است، شانس بالایی برای کسب بیشترین کرسی‌ در پارلمان دارد. گمان می‌رود که این حزب نتواند به تنهایی رای لازم برای تشکیل مستقل دولت را به دست آورد و درنهایت مجبور به ائتلاف خواهد شد.

نتایج غیررسمی انتخابات احتمالا تنها ساعاتی پس از پایان رای گیری اعلام خواهد شد اما اعلام نتایج رسمی ممکن است چند روز یا چند هفته طول بکشد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برگزاری دوره های آموزشی «بقا در جنگل» برای سربازان آمریکایی

آغاز محاکمه نخست وزیر پیشین تایلند

انتخابات محلی ترکیه؛ زورآزمایی سیاسی اردوغان با امام‌اوغلو و حزب رفاه نوین