نخستین رزمایش همزمان پهپادهای تهاجمی ایران انجام شد

نخستین رزمایش همزمان پهپادهای تهاجمی ایران انجام شد
نخستین رزمایش همزمان پهپادهای تهاجمی ایران انجام شد Copyright ایسنا
Copyright ایسنا
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فرمانده نیروی هوافضای سپاه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز دارنده بزرگترین ناوگان هواپیمای بدون سرنشین بمب‌افکن تهاجمی در منطقه است.

آگهی

به گزارش رسانه‌های داخلی ایران، نخستین رزمایش بزرگ پهپاد تهاجمی - رزمی نیروی هوافضای سپاه روز پنج‌شنبه ۲۳ اسفند با نام «الی بیت المقدس ۱» در خلیج فارس برگزار شد. سپاه پاسداران مدعی است که به این ترتیب ایران صاحب «بزرگترین ناوگان پهپاد بمب افکن تهاجمی» منطقه شده است.

در این رزمایش که با حضور برخی فرماندهان نظامی بلند پایه ایران در منطقه عمومی خلیج فارس برگزار شد، برای نخستین بار تعداد ۵۰ فروند پهپاد تهاجمی «آر کیو۷۰» ایرانی همراه با تعدادی دیگر از پهپادهای تهاجمی و رزمی شرکت کردند.

سردار امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به این که همه فناوری‌های توسعه این پهپادها در مرکز تحقیقات و سازمان خودکفایی این نیرو طراحی، تولید و عملیاتی شده، گفت: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی [...] امروز دارنده بزرگترین ناوگان هواپیمای بدون سرنشین بمب‌افکن تهاجمی در منطقه است.»

وی در مورد ویژگی فنی این ناوگان، با اشاره به شرکت برخی پهپادهای مدل مشابه «ام‌کیو۱» آمریکایی در این رزمایش افزود: «یکی از ویژگی‌های این رزمایش قدرت طراحی و برنامه‌ریزی پرواز همزمان پهپادها در یک منطقه جغرافیایی بسیار کوچک است که طلوع یک قدرت هوایی جدید را در ایران اسلامی رقم زده است.»

نیروها و پرنده‌های شرکت کننده در این رزمایش شامل یگان‌های پهپادی سپاه در استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس و هرمزگان بودند که به گفته این فرمانده سپاه در نقاط متعدد به صورت همزمان به سمت منطقه تعیین شده در جزیره بنی فارور حرکت کرده و اهداف مورد نظر را «با دقت بالا» مورد اصابت قرار دادند.

پیش از این اخبار زیادی در مورد شرکت پهپادهای ایران در حمله به اسرائيل منتشر شده بود. مقام‌های رسمی اسرائیل تا کنون دست کم دو بار، یک بار در سال گذشته میلادی و یک بار دیگر در سال پیش از آن از ورود پهپادهای نظامی ایران به خاک خود خبر داده بودند.

بیشتر بخوانید:

ایسنا

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ارتش ایران در رزمایش مشترک با چین و روسیه: هر ابزار جاسوسی را می‌زنیم

ان بی سی: پهپاد سرنگون شده ایرانی، نسخه کپی شده نمونه آمریکایی است

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند