هلند سفیر خود در ایران را فراخواند

هلند سفیر خود در ایران را فراخواند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«این تصمیم در پی اعلامیه اخیر وزارت خارجه ایران صورت گرفته است که در آن دو تن از دیپلمات‌های هلندی عنصر نامطلوب خوانده شده و وادار به ترک این کشور شده‌اند.»

آگهی

وزارت خارجه هلند روز دوشنبه اعلام کرد پس از اخراج دو دیپلمات خود از ایران سفیر خود در تهران را برای رایزنی در یان زمینه فراخوانده است.

استفان بلوک، وزیر خارجه هلند طی بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر افزود:‌ «این تصمیم در پی اعلامیه اخیر وزارت خارجه ایران صورت گرفته است که در آن دو تن از دیپلمات‌های هلندی عنصر نامطلوب خوانده شده و وادار به ترک این کشور شده‌اند.»

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

خبرگزاری فرانسه مرحله تازه تنش دیپلماتیک میان تهران و آمستردام را نتیجه قتل اتباع مخالف ایران در خاک هلند دانسته است. 

آقای بلوک پیش از این در نامه‌ای خطاب به پارلمان این کشور اعلام کرده بود اخراج دیپلمات‌های هلند از تهران در پاسخ به اخراج دو دیپلمات ایرانی از هلند، در ماه ژوئن ۲۰۱۸، صورت گرفته است.

دولت هلند پیش از این اعلام کرده بود که اخراج دیپلمات‌های ایرانی از این کشور به توصیه اکید سرویس امنیتی هلند صورت گرفته است، چراکه سرویس امنیتی هلند موسوم به ای.‌آی.وی.دی (AIVD) اعلام کرده بود ایران در قتل دو شهروند ایرانی‌تبار هلند دست داشته است. 

ایران در واکنش به اخراج دو دیپلماتش از هلند سفیر این کشور در تهران را احضار کرده بود. همچنین بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز در همین راستا «واکنش متقابل» را «حق» ایران دانسته بود. 

بیشتر بخوانید:

  • [واکنش ایران به اخراج دو دیپلمات ایرانی از هلند: اقدام متقابل حق ماست](واکنش ایران به اخراج دو دیپلمات ایرانی از هلند: اقدام متقابل حق ماستhttps://fa.euronews.com/2018/07/07/iran-reaction-netherlands-expels-two-iranian-embassy-staff)
هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزارت خارجه ایران کاردار سفارت بریتانیا و سفرای هلند و دانمارک را احضار کرد

هلند دو نفر از کارکنان سفارت ایران را اخراج کرد

خیرت ویلدرس می‌گوید آماده چشم‌پوشی از مقام نخست‌وزیری هلند است