شرکت‌های آمریکایی بیش از پیش ربات را جایگزین نیروی انسانی می‌کنند

شرکت‌های آمریکایی بیش از پیش ربات را جایگزین نیروی انسانی می‌کنند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

میزان به کارگیری ربات در شرکت های مواد غذایی آمریکا نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش یافته است.

آگهی

شرکت های آمریکایی در سال ۲۰۱۸ بیش از هر سال دیگری، میزان قابل توجهی از ربات ها را جایگزین نیروی انسانی کردند.

پیشرفت های علمی و صنعتی باعث شده است تا ربات ها ارزان تر و هر چه بیشتر قابل دسترس باشند و به کارگیری ربات به جای استخدام نیروی انسانی، دیگر مختص به شرکت های بزرگ و کارخانه های تولید خودرو نیست.

به گزارش رویترز و به نقل از انجمن اتوماسیون صنعتی میشیگان در سال ۲۰۱۸ بیش از ۲۸ هزار ربات برای به کارگیری در در کارگاه ها و کارخانه های مختلف ارسال شده است. این رقم در مقایسه با سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است.

میزان به کارگیری ربات در شرکت های مواد غذایی نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:

ربات‌هایی که در هتل حوله می‌آورند و نوشیدنی سرو می‌کنند

مجارستان؛ ربات‌ها از مشتریان یک کافه پذیرایی می‌کنند

نگرانی از تسریع برنامه تولید «ربات‌های قاتل» از سوی آمریکا

بازار رقابتی امروز آمریکا و سیاست جنگ اقتصادی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده برای برگرداندن تولید به آمریکا، شرکت ها را برآن داشته است تا برای کاهش هزینه های تولید و به کارگیری نیروی انسانی، هر چه بیشتر به سمت خودکارسازی و به کارگیری ربات پیش روند.

باب دویل، معاون مدیر انجمن اتوماسیون صنعتی میشیگان به خبرگزاری رویترز گفت: «دیگر اتوماسیون محدود به خط های تولید و کارخانه های بزرگ نیست. اکنون کارگاه های کوچک و انبارها نیز از ربات ها استفاده می کنند.»

شرکت و کارخانه خانوادگی «مترو پلاستیک» که از دهه هفتاد میلادی قطعات مختلف پلاستیکی تولید می کند، امروز ۱۲۵ کارگر دارد و سال گذشته اولین ربات اش را خریداری کرد. این ربات قطعات تولید شده را از بخش تولید به کنترل کیفیت می برد، کاری که پیش از این توسط رانندگان با خودروهای بالابر انجام می شد.

کن هاین، رییس کارخانه «مترو پلاستیک» به خبرنگار رویترز گفت: «به جای سه خودروی بالابر ۵ هزار پوندی، حال از این ربات استفاده می کنیم که ۴۰ هزار دلار برای ما هزینه داشته است.»

سال گذشته اولین باری بود که از سال ۲۰۱۰ تا به امروز، کارخانه های تولید خودرو و قطعات خودرو تنها ۴۹ درصد از ربات ها را برای اتوماسیون خریداری کردند. این در حالی است که در سال ۲۰۱۷ این کارخانه ها ۶۰ درصد از مشتریان ربات ها را تشکیل می دادند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رباتی برای شبیه‌سازی پستانداران ماقبل تاریخ

رباتی که قرار است به دانش‌آموزان نوشتن بیاموزد

ربات معرفی شده در تلویزیون دولتی روسیه «آدم» از آب درآمد