مایک پنس در مونیخ: ایران سردمدار کشورهای حامی تروریسم در جهان است

مایک پنس: ایران سردمدار کشورهای حامی تروریسم در جهان است
مایک پنس: ایران سردمدار کشورهای حامی تروریسم در جهان است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

معاون رئیس جمهوری آمریکا همچنین با اشاره به تحریم های اعمال شده از سوی کشورش به ایران پس از خروج واشنگتن از برجام تاکید کرد: «وقت آن فرا رسیده است که اروپا از توافقنامه هسته ای با ایران خارج شود.»

آگهی

مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر انگشت اتهام را به سوی تهران نشانه رفت و ایران را سردمدار حامیان تروریسم در جهان معرفی کرد.

معاون دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که روز شنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ سخن می گفت ضمن متهم کردن تهران به حمایت از تروریسم تاکید کرد اروپا باید حمایت خود را از ایران متوقف کند. آقای پنس در این خصوص تاکید کرد: «وقت آن فرا رسیده است که اروپا از توافقنامه هسته ای با ایران خارج شود.»

معاون رئیس جمهوری آمریکا همچنین با اشاره به تحریم های اعمال شده از سوی کشورش پس از خروج واشنگتن از برجام تاکید کرد: «اکنون وقت آن است که شرکای اروپایی همراهی بیشتری در این خصوص از خود نشان دهند و هر گونه اقدام در راستای تخریب تحریم های آمریکا بر ضد ایران را متوقف کنند.»

کنفرانس امنیتی مونیخ در حالی روز جمعه با حضور بیش از ۳۰ رئیس کشور و دولت به همراه هشتاد وزیر دفاع و خارجه کشورهای مختلف جهان استارت خورد که با روند اجرایی شدن سازو کار مالی اتحادیه اروپا جهت تسهیل تجارت با ایران، اختلاف آمریکا و اروپا بر سر توافقنامه وین و نیز تحریم های اعمال شده از سوی واشنگتن بر ضد تهران به اوج خود رسیده است.

مایک پنس، معاون دونالد ترامپ که ریاست هیات آمریکایی را در این نشست برعهده دارد روز پنجشنبه در کنفرانس ورشو با لحنی منتقدانه بریتانیا، فرانسه و آلمان را به تلاش برای بی اثر کردن تحریم های ایران متهم کرده و به صراحت از قدرت های مطرح اروپایی خواسته بود که از توافقنامه هسته ای سال ۲۰۱۵ با ایران خارج شوند.

بیشتر بخوانید:

درخواست پنس از اروپا برای خروج از برجام در حالی تکرار می شود که اروپا بارها بر موضع خود مبنی بر حفظ این توافق بین المللی تاکید کرده است.

فدریگا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که یکی از شرکت کنندگان در کنفرانس مونیخ است روز شنبه بار دیگر بر این مسئله تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: «قاره اروپا به تعهدش درباره توافق با ایران سخت‌گیرانه متعهد است و ۲۸ کشور عضو به توافق هسته‌ای به چشم یک ضمانت موثر در رسیدن به صلح می‌نگرند.»

از سوی دیگر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز در گفتگو با شبکه ان بی سی احتمال هرگونه مذاکره مجدد بر سر برجام را قاطعانه رد کرد و یادآور شد: «توافق هسته‌ای نتیجه ۱۳ سال مذاکره است. ما به توافقی رسیدیم که سندی ۱۵۰ صفحه‌ای بود، نه همانند آن سند دوصفحه‌ای که دونالد ترامپ با رهبر کره شمالی امضا کرد. ترامپ از هر توافقی که فکرش را می‌کنید خارج شده است.»

بیشتر بخوانید:

موگرینی: برجام ضامن موثر تامین صلح است

تقویت حضور آمریکا در خاورمیانه

مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا در بخشی دیگر از سخنان خود به اهمیت حضور نظامی آمریکا در منطقه خاورمیانه اشاره و تصریح کرد که کشورش بر تقویت حضور نظامی در این منطقه تاکید دارد. آقای پنس همچنین یادآور شد که آمریکا تحرکات گروه های خشونت طلب در خاورمیانه را زیر نظر دارد و عناصر باقی‌مانده داعش را به حال خود رها نخواهد.

بحران ونزوئلا

معاون دونالد ترامپ همچنین بخش دیگری از سخنان خود را به بحران ونزوئلا اختصاص داد و از اروپا خواست رهبر اپوزیسیون این کشور را به عنوان رئیس جمهوری به رسمیت بشناسد.

درخواست مایک پنس از اروپا برای به رسمیت شناختن خوان گوایدو، رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا در حالی مطرح می شود که رویکرد متفاوت برخی کشورهای اروپایی به این ماجرا اروپا را از اتخاذ یک تصمیم مشترک در این خصوص بازداشته است.

مایک پنس در ادامه با تاکید بر اینکه نیکلاس مادورو باید از قدرت کنار رود، تصریح کرد: «امروز از اتحادیه اروپا می خواهیم به نام آزادی مسئولیت خود را در این زمینه بر عهده گیرد و خوان گوایدو را به عنوان تنها رئیس جمهوری مشروع ونزوئلا به رسمیت بشناسد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رئیس جمهوری آلمان: آمریکا، روسیه و چین جهان را ناامن‌تر می‌کنند

تحریم اقتصادی ایران به فروپاشی می انجامد؟

آلمان ۲۷ نفر را به اتهام توطئه برای کودتا علیه دولت محاکمه می‌کند