دستگیری سه فرانسوی در مراکش به جرم حمایت مالی از تروریسم

دستگیری سه فرانسوی در مراکش به جرم حمایت مالی از تروریسم
دستگیری سه فرانسوی در مراکش به جرم حمایت مالی از تروریسم
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

افراد یاد شده که مظنون به «تامین مالی و پشتیبانی از تروریسم» هستند هر سه در سلا واقع در نزدیکی رباط، پایتخت مراکش دستگیر شده اند.

آگهی

منابع امنیتی مراکش روز سه شنبه از دستگیری سه تبعه فرانسه از جمله یک الجزایری تبار در ارتباط با عملیات مبارزه با تروریسم و خرابکاری خبر دادند.

بنا به این گزارش افراد یاد شده که مظنون به «تامین مالی و پشتیبانی از تروریسم» هستند هر سه در سلا واقع در نزدیکی رباط، پایتخت مراکش دستگیر شده اند.

اداره کل امنیت ملی مراکش در این ارتباط با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که عملیات دستگیری افراد یاد شده از سوی ماموران پلیس قضایی انجام شده است. بر اساس آنچه در این بیانیه آمده مظنونین این پرونده که در جریان یک عملیات ضربتی دستگیر شده اند پیشتر موفق به برقراری ارتباط های نزدیک با پیکارجویان فعال عضو گروه موسوم به خلافت اسلامی، داعش در سوریه و عراق شده بودند.

این افراد همچنین مظنون به «دخالت در جمع آوری و تامین منابع مالی محافل تندرو مذهبی جهت تدارک عملیات تروریستی» معرفی شده اند.

در بیانیه اداره کل امنیت ملی مراکش تاکید شده است: «تحقیقات برای دستگیری و بازداشت همدستان احتمالی این افراد، شناسایی رابط‌ها و نیز دیگر افراد مرتبط با این شبکه در مراکش و خارج از کشور همچنان ادامه دارد.»

مقام های دولتی در مراکش کمتر از یکماه پیش نیز از دستگیری یک تبعه فرانسوی - الجزایری که حکم پیگرد و قرار بین المللی بازداشت وی به جرم حمایت مالی از تروریسم از سوی مقام های قضایی کشورش صادر شده بود، خبر داده بودند.

پلیس مراکش در باره ارتباط احتمالی پرونده این فرد و سه مظنون بازداشت شده در رباط اظهار نظر نکرده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مراکش از ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی در یمن خارج می‌شود

دستگیری سه مظنون به اتهام قتل دو کوهنورد زن اروپایی در مراکش

تغییر مسیر مهاجران اروپا از لیبی به مراکش؛ اتحادیه اروپا دست به جیب می‌شود؟