آماده‌باش ارتش ونزوئلا در برابر کمک‌های بشر دوستانه آمریکا

عکس اسوشیتدپرس
عکس اسوشیتدپرس
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ی

آگهی

ارتش ونزوئلا در مرز این کشور با کلمبیا آماده است تا جلوی ورود هرگونه کمک‌های بشردوستانه آمریکا به این کشور را بگیرد. کمک‌های بشردوستانه آمریکا روز جمعه به مرز کلمبیا رسیده است.

آمریکا در شرایطی کمک‌های خود را به این نقطه رسانده که به دلیل تحریم‌‌های وضع شده علیه ونزوئلا و فساد در ساختار این کشور، وضعیت معیشتی مردم با چالش‌های فراوانی همراه است.

مادورو به آمریکا: ما گدا نیستیم

نیکولاس مادورو، رییس‌جمهوری ونزوئلا پیش از این در مخالفت با ورود هرگونه کمک بشردوستانه با حمایت آمریکا به خاک این کشور گفته بود: «ما گدا نیستیم.» کمک‌های بشردوستانه آمریکا در مرز ونزوئلا و کلمبیا در شهر کوکوتا ذخیره شده است.

خوان گوایدو، رییس مجلس این کشور نیز چندی پیش خود را به عنوان رییس‌جمهوری موقت دوره انتقال مطرح کرد و مورد حمایت آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی قرار گرفت.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

کمک‌های بشردوستانه یا اسب تراوا

فردی برنال، یک مقام رسمی از ایالت تاچیرا در ونزوئلا نیز به خبرنگاران می‌گوید: «این کمک‌های بشردوستانه مانند اسب تراوا است. می‌خواهند با این اسب و به نام کمک‌های بشردوستانه زمام کشور را به دست بگیرند. وظیفه ما همواره این بوده که با ارتش از مرزهایمان دفاع کنیم.»

وضعیت معیشتی و دشواری‌های به وجود آمده در ونزوئلا موجب شده تا بیش از ۳ میلیون نفر از مردم این کشور در سال‌های گذشته از ونزوئلا مهاجرت کنند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزن‌کشی خیابانی هواداران گوایدو و مادرو در ونزوئلا

مادورو در واکنش به انتقال هواپیمای ونزوئلا به آمریکا: راهزن دیوانه هواپیمای ما را دزدید

خبر خوش برای مردم ونزوئلا؛ نرخ تورم به ۱۹۳ درصد رسید