میمنت حسینی چاوشی آزاد شد

میمنت حسینی چاوشی آزاد شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خانم چاوشی اولین شخصیت دانشگاهی در حوزه جمعیت شناسی بود که به اتهام تلاش برای نفوذ بازداشت شد.

آگهی

رسانه‌های ایران به نقل از بهزاد حسینی، وکیل دادگستری اعلام کردند میمنت حسینی چاوشی، جمعیت شناس ایرانی که در دانشگاه ملبورن استرالیا فعالیت می‌کند از زندان آزاد شده است.

رسانه‌های ایران دوم دسامبر سال ۲۰۱۸ خبر بازداشت خانم حسینی را به اتهام «نفوذ» منتشر کردند. خبرگزاری ایرنا روز یکشنبه نوشت وکیل وی پس از مراجعه به دادگاه انقلاب متوجه شده موکلش چند روز پیش آزاد شده است.

میمنت حسینی چاوشی، پژوهشگر و جمعیت شناس ایرانی یکی از سه مولف کتابی تحت عنوان «تحولات باروری درایران» است که سال ۱۳۸۹ موفق به دریافت جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شد.

بیشتر بخوانید: بازداشت یک جمعیت شناس در ایران به اتهام «نفوذ»

در زمان بازداشت خانم حسینی نصرالله پژمان فر، نماینده سابق مجلس ایران و عضو جبهه پایداری در مصاحبه با روزنامه کیهان و با اشاره به بازداشت چند نفر به اتهام نفوذ در دستگاه‌های دولتی گفته بود: «شواهد موجود ثابت می کند که افراد یادشده با شبکه های جاسوسی غرب مرتبط بوده اند.»

ایران که پیشتر به مدت بیش از دو دهه بر کنترل زاد و ولد تاکید داشت و این سیاست را تشویق می کرد، چند سالی است که با ابراز نگرانی از پایین آمدن نرخ زاد و ولد و کاهش جمعیت رویکردی عکس را درپیش گرفته است.

بانک جهانی در گزارشی اعلام کرده است که رشد جمعیت ایران در سال ۲۰۱۷ اندکی بیشتر از یک درصد کاهش یافته است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

امام جمعه مشهد: نمایندگی اتحادیه اروپا در ایران «کارخانه نفوذ و جاسوس‌خانه» است

ایران و روسیه؛ تقویت روابط نظامی با هدف کاهش نفوذ غرب

رهبر جمهوری اسلامی: نباید مسئله نفوذ را کمرنگ جلوه داد