جودو؛ ورزشکار جوان ایتالیایی در گرند پری تل آویو طلا گرفت

جودو؛ ورزشکار جوان ایتالیایی در گرند پری تل آویو طلا گرفت
جودو؛ ورزشکار جوان ایتالیایی در گرند پری تل آویو طلا گرفت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مانوئل لومباردو که قهرمانی جوانان جهان و اروپا را در کارنامه دارد برای رسیدن به فینال وزن منهای ۶۶ کیلوگرم حریفی از اسپانیا را شکست داد و در مبارزه پایانی با امتیاز وازاری از سد حریفی از اوکراین گذشت.

آگهی

مسابقات جودو گرند پری تل آویو نخستین روز خود را با حضور پرشور تماشاگران و علاقمندان به این رشته ورزشی پشت سر گذاشت.

بهترین جودوکار زن

شیرا ریشونی، جودوکار کشور میزبان که تشویق و حمایت هواداران خودی را به همراه داشت نخستین مدال طلای رقابت های فصل جدید تور جهانی جودو را به نام خود ثبت کرد و بهترین ورزشکار زن روز نخست لقب گرفت.

این جودوکار جوان اسرائیلی در فینال وزن منهای ۴۸ کیلوگرم زنان موفق شد با امتیاز وازاری مارینا چرنیاک، حریف اوکراینی خود را از پیش رو بردارد و بر سکوی نخست بایستد.

ریشونی نخستین مدال طلای خود را از این رقابت ها از دستان الکس جیلادی، عضو کمیته بین المللی المپیک دریافت کرد.

او پس از کسب مدال زرین رقابت ها احساسش را اینگونه بیان کرد: «تماشاگران فوق العاده بودند و بسیار به ما کمک کردند تا به موفقیت دست یابیم. وقتی آنها سرود ملی را سر دادند هیجان زده شده بودم. از اینکه در تیم اسرائیل عضویت دارم بسیار افتخار می کنم. هیچ چیزی بهتر از این نیست.»

بهترین جودوکار مرد

مانوئل لومباردو، جودوکار ایتالیایی عنوان بهترین ورزشکار مرد روز نخست را از آن خود کرد.

لومباردو در طول مبارزات مجموعه ای متنوع از فن ها را به اجرا گذاشت و نمایش فوق العاده ای ارائه کرد.

جودوکار ایتالیایی که قهرمانی جوانان جهان و اروپا را در کارنامه دارد برای رسیدن به فینال وزن منهای ۶۶ کیلوگرم حریفی از اسپانیا را شکست داد و در مبارزه پایانی با امتیاز وازاری از سد حریفی از اوکراین گذشت.

مانوئل لومباردو پس از کسب نخستین مدال طلا در این سطح از مسابقات به شدت مورد تشویق تماشاگران قرار گرفت. او در باره سخت ترین مرحله از مبارزاتش گفت: «بی شک مبارزه فینال با حریف اوکراینی سخت ترین مرحله از مسابقات بود. او واقعا قدرتمند بود اما فکر می کنم فن خوبی که ثانیه های پایانی اجرا کردم بسیار به من کمک کرد تا پیروز شوم.»

ثبت طلای منهای ۵۷ کیلوگرم به نام جودوکار زن اسرائیلی

تیمنا نلسون لوی، دیگر جودوکار کشور میزبان با کسب مدال طلای وزن منهای ۵۷ کیلوگرم باز هم شادی را به میان تماشاگران حاضر در سالن آورد.

تیمنا که سال گذشته موفق به کسب عنوان نخست در گرند پری اگادیر شده بود در فینال داریا میژتسکایا، حریف قدرتمند روس خود را با امتیاز وازاری شکست داد تا در ابتدای رقابت های سال جاری نیز ایستادن بر سکوی نخست را تجربه کند.

طلای منهای ۵۲ کیلوگرم برای کوزوو

مایلیندا کلمندی، جودوکار کوزوویی که مدال طلای المپیک ریو را در کارنامه دارد در رقابت های وزن منهای ۵۲ کیلوگرم درخشان ظاهر شد و با برتری قاطع و سریع مقابل حریفی از کشور میزبان مدال طلا را بر گردن انداخت.

کلمندی در مبارزه پایانی نشان داد که تشویق های بی امان حریف اسرائیل از سوی تماشاگران بر عملکرد فوق العاده او تاثیری ندارد.

بهترین فن

بهترین فن روز نخست تورنمنت تل آویو یک «سوده تسوریکومی گوشی» بود که میژتسکایا، جودوکار روس در نیمه نهایی رقابت های وزن منهای ۵۷ کیلوگرم زنان به اجرا درآورد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جودو؛ هتریک ژاپنی ها در نخستین روز از گرند اسلم پاریس

جودو؛ طلای سنگین وزن گرند اسلم اوساکا بر گردن هنک گرول

جودو؛ گرند اسلم ابوظبی با برتری تیمی روسیه به پایان رسید