ایران به اقیانوس اطلس کشتی جنگی اعزام می‌کند

ایران به اقیانوس اطلس کشتی جنگی اعزام می‌کند
Copyright عکس از آسوشیتد پرس
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آن طور که فرماندهان نیروی دریایی ارتش ایران می‌گویند این ناوشکن چهار موتوره پیشرفته‌تر از نسل قبلی خود و با قابلیت رادار گریزی در بلوک‌های مجزا طراحی و ساخته شده است.

آگهی

تورج حسنی، جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش روز جمعه با اعلام کرد که ایران به‌زودی یک کشتی جنگی به اقیانوس اطلس اعزام خواهد کرد. 

به گفته وی کشتی در اسفند ماه ماموریت خود را آغاز می‌کند. جانشین فرمانده نیروی دریایی افزود: «این سفر در راستای دستور سلسله مراتب فرماندهی انجام خواهد شد و از آنجایی که سفری طولانی است احتمال دارد ماموریت این ناو حتی تا ۵ ماه هم به طول بینجامد.»

این ناوشکن که سهند نام دارد در آذرماه و در بندر عباس به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش ایران پیوست.

این فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران همچنین با اشاره به حضور دیگر ناو ایرانی در خلیج عدن و نزدیکی اقیانوس هند افزود: «این ناو همچنین وظیفه دارد از منافع جمهوری اسلامی ایران در اقیانوس هند حافظت کند و در برقراری امنیت برای مسیر کشتیرانی جهانی با دیگر نیروهای حاضر در منطقه هم حضور و مشارکت دارد.»

بیشتر بخوانید:

آقای حسنی می‌گوید هرچند ناوگروه قبلی ایران در خلیج عدن یک‌بار یک شناور متعلق به سایر کشورها را از دست دزدان دریایی نجات داده، اما ناوگروه جدید تا کنون با دزدان دریایی درگیری نداشته است.

این فرمانده ارتش ایران در توضیح توانایی‌های ناو سهند گفت: «این ناو توانایی همراه داشتن انوع توپ‌های ضدهوایی، ضد سطحی، سامانه موشکی سطح به سطح و سطح به هوا، سامانه دفاعی نقطه‌ای، سامانه ضد زیردریایی، قابلیت رادار گریزی، افزایش برد عملیاتی، قابلیت مانورپذیری بالا و همچنین سامانه‌های الکترونیکی دارد.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزارت دفاع ایران؛ پرواز و شلیک پهپادها ربطی به ناو آمریکایی نداشته است

اولین ناو هواپیمابر از زمان خروج آمریکا از برجام وارد خلیج فارس شد

ایران از یک ناوشکن پیشرفته بومی در آب های خلیج فارس رونمایی کرد