نتانیاهو: بولسونارو دیر یا زود سفارت برزیل را به بیت المقدس منتقل می‌کند

نتانیاهو: بولسونارو دیر یا زود سفارت برزیل را به بیت المقدس منتقل می‌کند
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نخست وزیر اسرائیل اظهار داشت: «رئیس جمهور بولسونارو گفت که سفارت کشورش را به بیت المقدس منتقل خواهد کرد. دیگر مساله این نیست که آیا سفارت منتقل خواهد شد یا خیر بلکه مساله تنها این است که چه زمانی این اتفاق روی خواهد داد.»

آگهی

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل می گوید ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری منتخب برزیل به وی گفته است که سفارت کشورش در اسرائیل را «دیر یا زود» به بیت المقدس (اورشلیم) منتقل خواهد کرد.

نخست وزیر اسرائیل که برای شرکت در مراسم تحلیف ژائیر بولسونارو به برزیل سفر کرده است این سخنان را در جمع گروهی از یهودیان این کشور بیان کرد.

وی اظهار داشت: «رئیس جمهور بولسونارو گفت که سفارت کشورش را به بیت المقدس منتقل خواهد کرد. دیگر مساله این نیست که آیا سفارت منتقل خواهد شد یا خیر بلکه مساله تنها این است که چه زمانی این اتفاق روی خواهد داد.»

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

مراسم تحلیف ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری منتخب برزیل قرار است روز سه شنبه در برازیلیا، پایتخت این کشور برگزار شود.

رئیس جمهوری منتخب برزیل با گرایش راست افراطی در ماه نوامبر پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری از قصد خود برای انتقال سفارت کشورش در اسرائیل به شهر بیت المقدس سخن گفته بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ماه مه سال جاری میلادی سفارت کشورش را از تل آویو به بیت المقدس منتقل کرد.

برزیل اولین صادرکننده گوشت حلال در جهان به شمار می آید. رابطه این کشور با کشورهای اسلامی ممکن است در صورت انتقال سفارت به بیت المقدس تحت تاثیر قرار گیرد.

اسرائیل کل شهر بیت المقدس را پایتخت خود می داند. این در حالی است که فلسطینیان امیدوارند بخش شرقی این شهر در آینده پایتخت کشور فلسطین شود.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بولسانارو همراه با نتانیاهو دیوار ندبه را زیارت کرد

«پنهان شدن» بولسونارو در سفارت مجارستان باعث احضار سفیر از سوی مقامات برزیل شد

کارناوال رقص سامبا در ریو دوژانیروی برزیل، فوریه ۲۰۲۴