دبیر شورای عالی امنیت ایران: گفتگو با گروه طالبان همچنان ادامه خواهد یافت

سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به کابل
سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به کابل Copyright عکس از ایرنا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

علی شمخانی تصریح کرد که «گفتگوهای جاری میان جمهوری اسلامی ایران با گروه طالبان به منظور کمک به رفع مشکلات امنیتی موجود در افغانستان» انجام شده و دولت افغانستان در جریان این «ارتباطات و گفتگوها» قرار گرفته است.

آگهی

رسانه ای ایران به نقل از علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت کشور از گفتگو با مقام های طالبان در افغنستان خبر داده اند.

خبرگزاری تسنیم در گزارشی با اشاره سفر علی شمخانی و هیاتی از مقامات عالی سیاسی، نظامی و امنیتی به کابل اعلام کرده است که دبیر شورای عالی امنیت ایران علاوه بر ملاقات و گفتگو با حمدالله محب، همتای آقای شمخانی در افغانستان پیرامون مسائل دوجانبه و همکاری های منطقه ای و بین المللی، با نمایندگانی از گروه طالبان نیز مذاکره کرده است.

در این گزارش به نقل از علی شمخانی تصریح شده است که «گفتگوهای جاری میان جمهوری اسلامی ایران با گروه طالبان به منظور کمک به رفع مشکلات امنیتی موجود در افغانستان» صورت گرفته و دولت افغانستان در جریان این «ارتباطات و گفتگوها» قرار گرفته است.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

از سوی دیگر یک شبکه تلویزیونی در افغانستان با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود به سفر روز چهارشنبه دبیر شورای عالی امنیت ایران به کابل اشاره و تصریح کرده است که وی در این سفر یکروزه ضمن گفتگو با مشاور امنیت ملی رییس جمهور غنی در خصوص پاسگاه های مرزی، تهدید داعش و همکاری های منطقه ای از در جریان بودن مذاکرات با گروه طالبان به منظور رفع مشکلات امنیتی در افغانستان خبر داده است.

در این گزارش همچنین بدون اشاره به محتوا و چگونگی انجام گفتگوهای مقامات ایرانی با گروه طالبان، به نقل از علی شمخانی از آمادگی ایران برای همکاری در بخش علمی و انتقال فن آوری به افغانستان تاکید شده است.

خبرگزاری ایسنا نیز با پرداختن به این موضوع در بخشی از گزارش خود به سخنان آقای شمخانی در خصوص اهمیت توافقات سازنده نشست امنیتی منطقه ای تهران میان مقامات ایران، افغانستان، روسیه، چین و هند اشاره و به نقل از وی نوشته است: «ایجاد ساز و کارهای مبتنی بر گفت‌وگوی مستمر و مشارکت فعال کشورهای منطقه درفرایندهای امنیتی می تواند تضمین کننده ثبات و توسعه پایدار برای ملت های منطقه باشد.»

بر اساس این گزارش آقای شمخانی قرار است در این سفر یکروزه همچنین با رئیس جمهور، رئیس اجرایی و برخی دیگر از مقامات ارشد سیاسی و امنیتی افغانستان دیدار و گفتگو کند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش افغان‌ها به خروج ارتش آمریکا: از خوشنودی برای استقلال تا بیم از بازگشت طالبان

مذاکرات صلح افغانستان؛ تاکید دولت بر گفتگوی رو در رو با طالبان

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد