تمرکز گفتگوهای آمریکا و طالبان بر «آتش‌بس شش ماهه» در افغانستان

تمرکز گفتگوهای آمریکا و طالبان بر «آتش‌بس شش ماهه» در افغانستان
Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

منابع نزدیک به دولت آمریکا و طالبان به خبرگزاری رویترز گفته‌اند گفتگو‌های دوجانبه فی‌ما‌بین بر محور رسیدن به توافق برای یک «آتش‌بس شش‌ماهه» و خروج متعاقب نیروهای خارجی از افغانستان دنبال می‌شود.

آگهی

منابع نزدیک به دولت آمریکا و طالبان به خبرگزاری رویترز گفته‌اند گفتگو‌ها بین دو طرف بر محور رسیدن به توافق برای یک «آتش‌بس شش‌ماهه» و خروج متعاقب نیروهای خارجی از افغانستان دنبال می‌شود.

مذاکرات جاری که برای پایان دادن به مناقشه و جنگ داخلی چندین ساله برپا شده، روز دوشنبه ۱۷دسامبر با حضور نمایندگان طالبان و فرستادگان دولت آمریکا در شهر ابوظبی امارات آغاز شده است.

این دستکم سومین باری است که در سال جاری زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان، با نمایندگان طالبان به منظور پایان دادن به جنگ ۱۷ساله افغاستان ملاقات میکند.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

یک منبع طالبان که نخواست نامش فاش شود گفت هیئت اعزامی آمریکا علاوه بر طرح آتش بس شش ماهه، توافقی برای نقش احتمالی نمایندگان طالبان در کابینه آتی را دنبال می کند.

این درحالی است که طالبان در برابر پیشنهاد آتش بس مخالفت کرده و آن را ضربه ای به اهدافشان دانسته اند که کمکی به نیروهای افغان و آمریکایی خواهد بود.

سفارت آمریکا در کابل هنوز در اینباره اظهار نظری نکرده است.

طالبان پیشتر ملاقات با هیات اعزامی از سوی دولت را نپذیرفته و اعلام کرده بود از هرگونه تماس مستقیم با نمایندگان دولت اجتناب خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

طالبان در حمله به دو پاسگاه پلیس در ولایت بادغیس بیش از ۲۰ نفر را کشتند

سال ۲۰۱۸ سالی خونین برای رسانه‌های افغانستان

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد