طالبان در حمله به دو پاسگاه پلیس در ولایت بادغیس بیش از ۲۰ نفر را کشتند

یک مامور پلیس افغانستان در نزدیکی کابل
یک مامور پلیس افغانستان در نزدیکی کابل Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نمایندگان ایالات متحده آمریکا و طالبان قرار است در روزهای آینده دو بار با یکدیگر ملاقات کنند.

آگهی

شورشیان طالبان با حمله به دو پاسگاه پلیس در ولایت بادغیس ۲۱ نیروی پلیس و شبه‌نظامی طرفدار دولت افغانستان را کشتند.

طالبان در هفته‌های اخیر حملات خود به مراکز نظامی و دولتی افغانستان را دوچندان کرده اند؛ امری که دورنمای مذاکرات صلح را به شدت تیره و تار کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌های رسمی دولت افغانستان این حملات شامگاه یکشنبه و در ولایت غربی بادغیس در نزدیکی مرز افغانستان با ترکمنستان روی داده است. عبدالعزیر بک، رئیس شورای ولایتی بادغیس با تایید این خبر گفت ۱۴ مامور پلیس و ۷ شبه نظامی هوادارا دولت در این حمله جان خود را از دست داده اند.

از سوی دیگر جمشید شهابی، سخنگوی والی بادغیس اعلام کرد ۱۵ جنگجوی طالبان در جریان درگیری با ماموران مستقر در این دو پاسگاه کشته و ۱۰ عضو دیگر این گروه زخمی شده‌اند.

قاری یوسف احمدی، یکی از سخنگویان طالبان با صدور بیانیه‌ای ادعا کرد شمار قربانیان پلیس و شبه‌نظامیان دولتی ۳۴ نفر است و شورشیان مقادیر زیادی سلاح را به غنیمت گرفته اند.

نمایندگان ایالات متحده آمریکا و طالبان قرار است در روزهای آینده دو بار با یکدیگر ملاقات کنند. موضوع گفت‌وگوهای دو طرف، خروج نیروهای نظامی خارجی از افغانستان و احتمال پذیرش آتش‌بس از سوی شورشیان «امارت اسلامی» عنوان شده است.

بیشتر بخوانید:

احتمال خروج نیروهای غربی از افغانستان، پس از تصمیم دونالد ترامپ به کاهش سربازان آمریکایی حاضر در این کشور و سخنان هفته گذشته وی در تایید مداخله نظامی اتحاد جماهیر شوروی در افغانستان، پررنگ‌تر شده است.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تمرکز گفتگوهای آمریکا و طالبان بر «آتش‌بس شش ماهه» در افغانستان

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد

چرا سربازان اتحاد جماهیر شوروی در افغانستان گلوله‌های خود را می‌جوشاندند؟