چه کسی جایگزین نیکی هیلی خواهد شد؟

چه کسی جایگزین نیکی هیلی خواهد شد؟
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دونالد ترامپ بلافاصله پس از اعلام پذیرش استعفای نیکی هیلی، نماینده ایالات متحده در سازمان ملل متحد را به زودی معرفی خواهد کرد. وی گفته است که باید در میان چند نامزد تصمیم بگیرد.

آگهی

دونالد ترامپ بلافاصله پس از اعلام پذیرش استعفای نیکی هیلی، نماینده ایالات متحده در سازمان ملل متحد را به زودی معرفی خواهد کرد. وی گفته است که باید در میان چند نامزد تصمیم بگیرد.

گمانه‌زنی‌ها درباره فرستاده بعدی دونالد ترامپ در بزرگترین سازمان بین‌المللی پیشاپیش آغاز شده است.

ایوانکا ترامپ؛ دینامیت، خویشاوند سالاری

گزینه اولی که ترامپ درباره اش صحبت کرد دخترش ایوانکا بود. وی در کاخ سفید به خبرنگاران گفت: «اگر ایوانکا [در این سمت] فوق‌العاده [دینامیت]خواهد بود.» با این حال رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا بلافاصله افزود که چنین انتصابی شائبه خویشاوندسالاری را علیه وی دامن خواهد زد.»

ایوانکا هم در یک توییت شایعه انتصاب احتمالی به نمایندگی آمریکا در سازمان ملل را رد کرد.

ایوانکا ترامپ

دینا پاول؛ سیاستگذار خاورمیانه

دینا پاول، گزینه دیگری است که بسیاری از رسانه‌های آمریکایی به‌عنوان جدی‌ترین شانس برای جانشینی نیکی هیلی از وی یاد می‌کنند. خانم پاول یکی از سیاستگذاران عمده رویکردهای خاورمیانه‌ای دولت دونالد ترامپ به شمار می‌رود. وی که دیپلماتی مصری‌تبار است، در نخستین سال ورود ترامپ به کاخ سفید، مشاور ارشد رئیس جمهور برای کارآفرینی و توانمند سازی و آموزش زنان بود. پس از آن و تا ژانویه سال ۲۰۱۸ در مقام معاون امنیت ملی در اموراستراتژیک، کماکان به همکاری خود با دولت ترامپ ادامه داد. دلیل خروج خانم پاول از دولت، تمایل وی به گذراندن وقت بیشتر با خانواده عنوان شد.

دینا پاول به داشتن رابطه نزدیک با ایوانکا ترامپ و همسرش جرد کوشنر معروف است.

رویترز
دینا پاول و جرد کوشنررویترز

ریچارد گرنل سفیر خبرساز ایالات متحده در آلمان

دونالد ترامپ می‌گوید ریچارد گرنل، سفیر ایالات متحده در آلمان را یکی دیگر از چهره‌هایی توصیف کرده که قطعا در لیست وی برای جانشینی نیکی هیلی حضور دارد. آقای ترامپ البته گفته که ترجیح می‌دهد گرنل کماکان در آلمان بماند چرا که «کارش را خیلی خوب انجام می‌دهد.»

رویترز
ریچارد گرنل و آنگلا مرکلرویترز

آقای گرنل از زمان حضور در آلمان و به‌ویژه با موضع‌گیری‌ها درباره الزام شرکت‌های اروپایی به خروج از ایران و دعوت از دولت آلمان برای تغییر رویکرد درباره برجام، بسیار خبرساز بوده است. اظهار نظر وی درباره خروج فولکس واگن از ایران، با واکنش مدیران این شرکت خودروسازی مواجه شد.

جرد کوشنر

نیکی هیلی در زمان استعفا،‌ جرد کوشنر داما دونالد ترامپ را یک «نابغه پنهان» توصیف کرد و نقش وی را در مذاکرات صلح خاورمیانه (اسرائیل و فلسطین) و پیمان تجاری جدید آمریکا و همسایگانش ستود. با این حال رسانه‌ها و تحلیلگران آمریکایی تاکنون احتمال انتخاب وی به‌عنوان جانشین خانم هیلی را مطرح نکرده اند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گزینه بایدن برای نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد از سنا رای اعتماد گرفت

اعضای کنگره آمریکا به طور فراجناحی به دنبال واکنش سریع به حملات ایران به اسرائیل هستند

مجلس نمایندگان آمریکا «از نهر تا بحر» را به عنوان شعار «یهودستیزانه» محکوم کرد