رهبر ایران: تحریم را شکست می‌دهیم‌

علی خامنه‌ای
علی خامنه‌ای Copyright خبرگزاری ایرنا
Copyright خبرگزاری ایرنا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

علی خامنه ای، رهبر ایران می گوید کسانی که تفکر «پناه بردن به دشمن» را ترویج می کنند در حال «خیانت» هستند.

آگهی

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران می‌گوید کشورش تحریم را شکست خواهد داد.

او روز پنج‌شنبه در همایش بسیجیان که در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد، اعلام کرد: «برای اقتدار جمهوری اسلامی همین بس که کشور ایران را از زیر سلطه انگلیس و آمریکا بیرون کشید.»

«تفکر پناه بردن به دشمن، خیانت است»

رهبر جمهوری اسلامی ایران با انتقاد از کسانی که در داخل کشور تفکر «پناه بردن به دشمن» را ترویج می‌دهند آنها را به «خیانت» متهم کرد و گفت: «عیب واقعی این است که، جوان کشور تصور کند که راه حلی وجود ندارد جز پناه بردن به دشمن. بعضی سعی می‌کنند این را به جوانان ما القا کنند. دشمن می‌خواهد که جوان ما را به این نتیجه برساند که راه حلی وجود ندارد جز تسلیم شدن و پنا بردن به آمریکا.»

او هشدار داد: «من صریحا اعلام می‌کنم کسانی که در داخل کشور این فکر را که مطلوب و محبوب دشمنان است ترویج می‌کنند، خیانت می‌کنند و این خیانت به کشور است. این که بر طبق میل دشمن، ما ترویج کنیم که راهی جز پناه بردن به دشمن نداریم، بزرگترین خیانت در حق این ملت است. من به حول و قوه الهی تا جان و توان دارم، نخواهم گذاشت این اتفاق در کشور بیفتد.»

او در بخش دیگری از سخنانش گفت: «آن روشنفکرِ راحت‌طلب و ریاکار و منافق که اساس دشمنی آمریکا را انکار می‌کند و نمی‌فهمد و نسخه‌ی تسلیم در مقابل آمریکا برای ملت و دولت می‌نویسد، اگر عامل دشمن نباشد، حداقل مرد میدان پیشرفت کشور نیست.»

«تحریم را شکست می‌دهیم»

علی خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «به لطف الهی تحریم را شکست می‌دهیم و شکست تحریم شکست آمریکاست و با این شکست، آمریکا به لطف الهی باید یک سیلی دیگر از ملت ایران بخورد.»

او افزود: «دشمن برای مقابله با جمهوری اسلامی بعد از کنکاش فراوان، به تحریم رسیده است. جز راه تحریم اقتصادی راه دیگری ندارد. بقیۀ راه‌ها در مقابل او مسدود است. تحریم اقتصادی شکننده‌تر از اقتصاد ملی ما است. اقتصاد ملی ما می‌تواند تحریم را شکست دهد و شکست تحریم، شکست آمریکا است و آمریکا یک سیلی دیگر از ملت ایران خواهد خورد.»

او همچنین گفت: «اخیرا شنیدم که رئیس جمهور آمریکا به بعضی از سران اروپایی گفته که شما دو سه ماه صبر کنید، جمهوری اسلامی کلکش کنده خواهد شد. به یاد حرفهایی افتادیم که ۴۰ سال قبل همین کسانی که نوکران آمریکا بودند در داخل کشور و خود آنها به همدیگر مژده می‌دادند که شش ماه دیگه کلکش کنده می‌شود اما نمی‌شد و ۴۰ سال از آن قضیه گذشته و این جمهوری اسلامی به نهال تنومدی تبدیل شده است.»

«رویش‌های ما بر ریزش‌های ما غلبه دارند»

رهبر جمهوری اسلامی ایران خطاب به جوانان گفت: «بنده وقتی از جوان‌ها تمجید می‌کنم، بعضی‌ها می‌گویند فلانی از بخش جوان‌های منحرف اطلاعی ندارد؛ نه، بنده از آن‌ها مطلع هستم. بالاخره جوان‌هایی هم هستند که ریزش‌های ما هستند؛ حرف من این است که رویش‌های ما بر ریزش‌های ما غلبه دارند.»

«رسانه ابزار خطرناکی است»

علی خامنه‌ای گفت: «دشمن از ابزار رسانه برای اثرگذاری بر افکار عمومی استفاده می‌کند. ابزار رسانه، ابزار مهم و اگر دست دشمن باشد، ابزار خطرناکی است... ابزار رسانه را تشبیه می‌کنند به سلاح‌های شیمیایی در جنگ نظامی. سلاح شیمیایی را وقتی می‌زنند، تانک و تجهیزات از بین نمی‌رود، انسان‌ها از بین می‌روند و از قدرتِ استفاده از ابزار می‌افتند. ابزار رسانه هم این‌جور است... امروز از تلویزیون، از اینترنت، از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی علیه افکار عمومی ما استفاده می‌شود.»

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خامنه‌ای: برخی مدیران بازنشسته می‌توانند با اجازه من سر کار خود بمانند

علی خامنه‌ای: انتقاد از این حقیر منافاتی با ایستادگی پای نظام اسلامی ندارد

آیا تحریم ایران سپاه پاسداران را قوی‌تر کرده است؟