بازیهای آسیایی؛ ایران پس از نیم قرن در تنیس روی میز برنز گرفت

نوشاد عالمیان ایران را پس از نیم قرن صاحب مدال برنز تنیسر روی میز آسیا کرد
نوشاد عالمیان ایران را پس از نیم قرن صاحب مدال برنز تنیسر روی میز آسیا کرد Copyright عکس از ایسنا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نوشاد عالیمان پس از کسب مدال ارزشمند برنز ضمن ابراز خوشحالی از دستیابی به این موفقیت گفت: «پینگ‌پنگ ایران و خودم به این مدال نیاز داشتیم.»

آگهی

نوشاد عالمیان پس از شکست مقابل حریف چینی در مرحله نیمه نهایی رقابت های تنیس روی میز بازیهای آسیایی جاکارتا در جایگاه سوم ایستاد و مدال ارزشمند برنز را برگردن آویخت.

ملی پوش تیم پینگ پنگ ایران در بازیهای آسیایی که پیش از این با غلبه بر پینگ پنگ باز هنگ کنگی ضمن راهیابی به نیمه نهایی کسب مدال را برای خود مسجل کرده بود نتوانست از پس ژائویوان لین، حریف قدرتمند خود برآید و در نهایت پس از واگذار کردن نتیجه در هر چهار گیم مسابقه به مدال برنز بسنده کرد.

ژائویوان لین که رتبه چهارم رده بندی جهانی تنیس روی میز را در اختیار دارد در این مسابقه برتری محسوسی نسبت به نوشاد عالمیان داشت، به نحوی که در گیم چهارم با اختلاف ۸ امتیاز پیروزی را از آن خود کرد.

برنز نوشاد عالمیان سبب شد تا تنیس روی میز ایران پس از نیم قرن صاحب مدال این رشته در بازیهای آسیایی شود. ایران پیشتر در سالهای ۱۹۵۸ و ۱۹۶۶ به ترتیب صاحب مدالهای برنز تیم و انفرادی شده بود.

نوشاد عالیمان پس از کسب مدال ارزشمند برنز ضمن ابراز خوشحالی از دستیابی به این موفقیت گفت: «پینگ‌پنگ ایران و خودم به این مدال نیاز داشتیم.»

ایران هم اکنون با ۱۹ طلا، ۱۹ نقره و ۲۱ برنز در جایگاه ششم رده بندی مدالها قرار دارد. با انجام دیدار های نهایی در مسابقات والیبال و بسکتبال که تیم های ایرانی در هر دو رشته به دیدار نهایی راه یافته اند، حداقل دو مدال دیگر به تعداد مدالهای ایران افزوده خواهد شد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گزارش اختصاصی یورونیوز؛ از بغض شکست والیبال ایران تا هواداران قسم خورده

معرفی نخستین ورزشکار دوپینگی در بازیهای آسیایی جاکارتا

بازیهای آسیایی؛ پرویز هادی سومین مدال طلا را برای ایران کسب کرد