توافق تهران-دمشق؛ اسرائیل بار دیگر ایران را تهدید کرد

 Israeli PM Netanyahu
Israeli PM Netanyahu Copyright REUTERS/Ints Kalnins
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وابسته نظامی ایران در سوریه روز سه‌شنبه اعلام کرد که مشاوران نظامی این کشور در چهارچوب یک توافقنامۀ همکاری دوجانبه پس از جنگ نیز در سوریه باقی خواهند ماند.

آگهی

اسرائیل بار دیگر روز چهارشنبه تهدیدات خود علیه ایران، مبنی بر حمله به مواضع نظامی ایرانی‌ها در سوریه و حمله به مواضع ارتش بشار اسد در جنوب این کشور را تکرار کرد.

این تهدیدات پس از انتشار خبر توافق تهران و دمشق برای ادامۀ همکاری‌های نظامی تکرار شد.
وابسته نظامی ایران در سوریه روز سه‌شنبه اعلام کرد که مشاوران نظامی کشورش در چهارچوب یک توافقنامۀ همکاری دوجانبه پس از جنگ نیز در سوریه باقی خواهند ماند.

بینامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در جریان مراسم نام‌گذاری یکی از تاسیسات هسته‌ای این کشور به نام شیمون پرز گفت: «نیروهای امنیتی اسرائیل با قدرت تمام با تلاش‌های ایران در پیاده سازی نیروهایش و انتقال سیستم‌های پیشرفتۀ جنگی به سوریه برخورد خواهند کرد... هیچ توافقی میان سوریه و ایران، ما را متوقف نخواهد کرد.»

ییسرائیل کاتز، وزیر اطلاعات اسرائیل نیز اعلام کرد: «توافق بشار اسد و ایران، آزمونی برای اسرائیل است. واکنش ما روشن و صریح است. ما به ایران اجازه نخواهیم داد تا در سوریه حضور نظامی داشته باشد... ما در سوریه با تمام توان خود با هر هدف ایرانی که اسرائیل را تهدید کند همچنین اگر نیروی هوایی ارتش سوریه علیه ما وارد عمل شود، مقابله خواهیم کرد.»

اسرائیل از سال ۱۹۶۷ میلادی بخشی از خاک سوریه در بلندی‌های جولان را به اشغال خود درآورد و از آن زمان تا کنون، دو کشور از لحاظ فنی در وضعیت جنگ به سر می‌برند.

تهران در جریان جنگ هفت ساله سوریه از مهمترین حامیان سیاسی و مالی و نظامی بشار اسد، رئیس جمهور سوریه محسوب می‌شد. بنیامین نتانیاهو همواره بر این موضوع تاکید دارد که ایران بزرگترین تهدید برای کشورش است و بر همین اساس خواستار خروج نیروهای ایران از سوریه است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

با عقب‌نشینی ایران، پلیس روسیه در بلندی‌های جولان مستقر می‌شود

سفیر روسیه در اسرائیل: خواست خروج ایران از سوریه غیرواقع بینانه است

اسرائیل پیشنهاد فاصله ۱۰۰ کیلومتری با نیروهای ایرانی را رد کرد