اسرائیل پیشنهاد فاصله ۱۰۰ کیلومتری با نیروهای ایرانی را رد کرد

اسرائیل پیشنهاد فاصله ۱۰۰ کیلومتری با نیروهای ایرانی را رد کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«اسرائیل علیه هر گونه تلاش برای تجاوز توسط ایران یا نیروهای نیابتی‌ش در سوریه، اقدام خواهد کرد.»

آگهی

اسرائیل روز دوشنبه ۲۳ ژوئیه (اول مرداد) پیشنهاد مسکو برای ایجاد منطقه‌ای حائل مختص به نیروهای ایرانی به فاصله ۱۰۰ کیلومتری از مرزهای اسرائیل در بلندی‌های جولان را رد کرد.

خبرگزاری رویترز به نقل یک از مقام رسمی اسرائیل نوشت پیشنهاد مسکو برای ایجاد منطقه حائل را بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در ملاقات با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه رد کرده است.

به گفته این مقام اسرائیلی نتانیاهو در جواب به وزیر خارجه روسیه گفت: «ما به ایرانیان اجازه نخواهیم داد تا در ۱۰۰ کیلومتری مرز مستقر شوند.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

نتانیاهو قبل از دیدار خود با لاوروف گفت: «اسرائیل از سوریه می‌خواهد که به توافق جدایی نیروهای سال ۱۹۷۴ پایدار بماند. همان‌طور که برای دهه‌ها قبل از شروع جنگ داخلی، پایدار بوده است.»

نخست وزیر اسرائیل تاکید کرد که «اسرائیل علیه هر گونه تلاش برای تجاوز از سوی ایران یا نیروهای نیابتی‌ش در سوریه، اقدام خواهد کرد.»

پیش از این بنیامین نتانیاهو روز ۱۱ ژوئیه (۲۰ تیرماه) ضمن سفر به مسکو در دیدار با ولادیمیر پوتین خواستار اخراج کامل نیروهای ایرانی از سوریه شده بود.

این در حالی است که اسرائیل روز دوشنبه برای اولین‌بار دو سامانه پدافند ضد موشک میان‌برد موسوم به «فلاخن داوود» را برای رهگیری چند راکت‌ به کار برد.

ارتش اسرائیل مدعی شده که دو راکت SS-۲۱ که موجب به صدا درآمدن آژیرهای خطر شد از سوی سوریه به سمت بلندی‌های جولان شلیک شده است. بنا به اعلام ارتش اسرائیل این راکتها با به کارگیری پدافند ضد موشک در داخل سوریه سقوط کردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

توافق تهران-دمشق؛ اسرائیل بار دیگر ایران را تهدید کرد

نخستین کشتی حامل کمک‌های غذایی از مبدأ قبرس به نوار غزه نزدیک شد

معترضان اسرائیلی با بستن بزرگراهی در تل‌آویو خواستار آزادی گروگان‌های باقی مانده در غزه شدند