سفیر روسیه در اسرائیل: خواست خروج ایران از سوریه غیرواقع بینانه است

سفیر روسیه در اسرائیل: خواست خروج ایران از سوریه غیرواقع بینانه است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سفیر روسیه در گفتگو با یک شبکه اسرائیلی اعلام کرد که حضور ایران در سوریه کاملا مشروع است.

آگهی

موضوع حضور ایران در سوریه در سال‌های اخیر همیشه بحث برانگیز بوده است. سفیر روسیه در اسرائیل روز دوشنبه در واکنشی جدید گفت که درخواست‌های نخست وزیر اسرائیل دایر بر اینکه نیروهای ایرانی و متحدانش باید سوریه را ترک کنند «غیرواقع بینانه» است.

ویکتوروف در گفت و گویی با کانال انگلیسی زبان ۱۰ اسرائیل گفت: «ایرانی ها نقش خیلی خیلی مهمی در تلاش مشترک ما برای حذف تروریست ها از سوریه بازی می کنند. برای همین، در مقطع حاضر، ما درخواست ها برای اخراج نیروهای خارجی از جمهوری عرب سوریه را غیرواقع بینانه می دانیم.» او گفت که حضور ایران در سوریه «براساس اصول سازمان ملل کاملا مشروع است.»

این سخنان در حالی انجام می گیرد که علی اکبر ولایتی مشاور رهبر ایران در سیاست خارجی، علی رغم خواست بنیامین نتانیاهو، در ماه آوریل اعلام کرده بود که ایران تا آخرین لحظه در کنار دولت بشار اسد با دشمنان می جنگد. علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی در دیدار از غوطه شرقی گفت: « ایران در صورت حمله آمریکا و اسرائيل به سوریه از رژیم بشار اسد حمایت خواهد کرد.»

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائيل ۱۱ آوریل گذشته به ایران هشدار داد تا عزم اسرائيل در سوریه را محک نزند.

نتانیاهو در سخنانش گفته بود: «امروز هم رژیمی افراطی وجود دارد که ما و صلح در همه جهان را تهدید می‌کند. من پیامی به حاکمان ایران دارم. عزم اسرائيل را امتحان نکنید.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

توافق تهران-دمشق؛ اسرائیل بار دیگر ایران را تهدید کرد

دولت سوریه انتقال کلاه سفیدها را محکوم کرد

رهبران غربی پیروزی پوتین در «شبه انتخابات» روسیه را «غیرقانونی» خواندند؛‌ واکنش متحدان چه بود؟