پوتین: نوآوری‌های علمی و تکنولوژیک مهمترین اولویت روسیه است

پوتین: نوآوری های علمی و تکنولوژیک مهمترین اولویت روسیه است
پوتین: نوآوری های علمی و تکنولوژیک مهمترین اولویت روسیه است
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شخصیت ها و افراد پرنفوذ فعال در حوزه اقتصاد پس از مراسم تحلیف ولادیمیر پوتین را به ایجاد اصلاحات و تلاش در جهت بهبود ساختار آموزشی روسیه فراخوانده بودند.

آگهی

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نوع آوری علمی را یکی از اولویت های بزرگ کشورش قلمداد کرد.

آقای پوتین که در جریان همایشی با موضوع علم و فن آوری در نووسیبیرسک، مهمترین شهر سیبری سخن می گفت پیشرفت چشمگیر در زمینه علم و تکنولوژی را از جمله مهمترین اهداف و اولویت های کشورش عنوان کرد و یاد آور شد: «من معتقدم که می توانیم با یکپارچه کردن تلاش های دولت، شرکت ها و جامعه علمی و دانشگاهی؛ و نیز با توسعه بخشیدن به آزادی ابتکار عمل و خلاقیت در میان مردم به این جایگاه دست یابیم.»

رئیس جمهوری روسیه که سخنانش بر روی پایگاه اطلاع رسانی کاخ کرملین نیز انعکاس گسترده ای داشت ضمن اشاره به اینکه منابع مالی اختصاص یافته به تحقیقات علمی از زمان به قدرت رسیدن وی بیست برابر افزایش پیدا کرده، از مسئولان دولتی در کشورش خواست فرصت ها و امکانات مناسبی در اختیار «استعداد های جوان» قراردهند و برای جذب محققان و دانشمندان جهان نیز تلاش مضاعف انجام دهند.

کمبود نیروی کار ماهر از مهمترین چالش هایی است که اقتصاد روسیه با آن روبروست. این نقصان بیش از هر چیز نتیجه بحران جمعیتی است که در پی فروپاشی شوروی سابق در این کشور حاکم شده است.

ولادیمیر پوتین سال ۲۰۰۰ میلادی در روسیه به قدرت رسید و ماه مارس گذشته برای چهارمین دوره متوالی به ریاست جمهوری کشورش برگزیده شد.

بیشتر بخوانید:

شخصیت ها و افراد پرنفوذ فعال در حوزه اقتصاد پس از مراسم تحلیف ولادیمیر پوتین را به ایجاد اصلاحات و تلاش در جهت بهبود ساختار آموزشی روسیه فراخوانده بودند.

الکسی کودرین، وزیر سابق دارایی روسیه نیز به رئیس جمهوری کشورش پیشنهاد کرده بود دوره های آموزش و آشنایی با فناوری از سنین کودکی در روسیه تشکیل شود تا بدین ترتیب زمینه شکل گیری و پرورش دو میلیون توسعه دهنده برای دیجیتالیزه کردن اقتصاد کشور فراهم شود.

اولگ تینکوف بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره بانک تینکوف نیز از دیگر چهره های پرنفوذی بود که رئیس جمهوری روسیه را به تقویت بنیه علمی این کشور فرا خواند. وی ضمن درخواست برای تغییر نظام آموزش متوسطه و عالی گفته بود: «ما تا این اندازه به وکیل نیاز نداریم بلکه نیاز اصلی کشور جذب کارشناس و متخصص در زمینه علم و فناوری است.»

از مهمترین انتقاد هایی که محافل علمی و اقتصادی همواره بر آن تاکید دارند می توان به پسرفت تدریجی اوضاع اقتصادی و دشوار شدن تدریجی شرایط برای موسسین شرکت ها و محققین اشاره کرد که نشانه بارز آن کوچ چهره های سرشناسی چون پاول دوروف، یکی از بنیانگذاران پیام رسان تلگرام به خارج از کشور است.

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ویدئو؛ گردش ولادیمیر پوتین با مقامات روس در سیبری

پوتین برای چهارمین بار سوگند ریاست جمهوری یاد کرد

چرا پوتین تا این اندازه در روسیه محبوب و در غرب منفور است؟