درگیری هواداران راست افراطی با معترضان چپگرا در آلمان

درگیری هواداران راست افراطی با معترضان چپگرا در آلمان
Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

طرفداران راست افراطی که در شهر کمنیتز حضور پررنگی دارند در گردهمایی روز دوشنبه خود شعارهای «مرکل باید برود»، «جلوی موج پناهجویان را بگیرید» و «از اروپا دفاع کنید» سر می دادند.

آگهی

شهر کمنیتز در شرق آلمان روز دوشنبه صحنه درگیری تظاهرکنندگان راست افراطی با معترضان چپگرا بود.

درگیری ها در کمنیتز پس از بازداشت دو تبعه خارجی در ارتباط با قتل یک شهروند آلمانی صورت گرفت. پلیس آلمان گمان می برد که یک تبعه ۲۱ ساله عراقی و یک تبعه ۲۲ ساله سوریه این شهروند ۳۵ ساله آلمانی را با چاقو به قتل رسانده اند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

شمار مجروحان درگیری ها در کمنیتز که یک روز پس از حضور صدها هوادار راست افراطی در مرکز این شهر صورت گرفت، اعلام نشده است. تعداد هواداران راست افراطی دو هزار نفر و شمار معترضان چپگرا هزار نفر گزارش شده است.

طرفداران راست افراطی که در شهر کمنیتز حضور پررنگی دارند در گردهمایی روز دوشنبه خود شعارهای «مرکل باید برود»، «جلوی موج پناهجویان را بگیرید» و «از اروپا دفاع کنید» سر می دادند. شرکت کنندگان در گردهمایی راست افراطی همچنین از دولت آلمان خواستند که امنیت شهروندان این کشور را تامین کند.

پلیس آلمان تلاش کرد که با ماشین آبپاش از حضور مخالفان چپگرا و معترض به راست افراطی در جمع تظاهرکنندگان جلوگیری کند.

سخنگوی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در واکنش به تظاهرات روز یکشنبه هواداران راست افراطی گفته بود چنین رویدادهایی «جایی در حکومت قانون ما ندارند.»

روایت شاهدان عینی و ویدئوهای منتشر شده نشان می دهد که هواداران راست افراطی در تظاهرات روز یکشنبه خود به اتباع خارجی در کمنیتز حمله کرده بودند.

محبوبیت گروه های راست افراطی و حزب «آلترناتیو برای آلمان» به دنبال پذیرش شمار زیادی از پناهجویان در این کشور افزایش یافته است. 

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انفجار مقابل دفتر حزب «آلترناتیو برای آلمان»؛ سه مظنون بازداشت شدند

زنان، عدالت اجتماعی و احزاب راست افراطی

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان