افزایش اعتراض راست های افراطی و اعزام نیروهای پلیس به شهر کمنیتز آلمان

افزایش اعتراض راست های افراطی و اعزام نیروهای پلیس به شهر کمنیتز آلمان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شهر کمنیتز آلمان در شبانه روز گذشته در پی مرگ یکی از هواداران راست افراطی میزبان صدها تن از هواداران راست افراطی و اعتراض آنها در مرکز شهر است.

آگهی

پس از حضور صدها هوادار راست افراطی در مرکز شهر کمنیتز آلمان دولت این کشور از شهرهای دیگر نیروهای مازاد پلیس به این شهر اعزام کرده است. نیروهای دیگر پلیس از شهرهای درسدن و لایپزیک به این شهر اعزام شده اند.

اعتراض راست های افراطی آلمان پس از مرگ یکی از هواداران نزدیک به این گروه ها در روزهای گذشته صورت می گیرد.  پیشتر راست های افراطی در کمنیتز به تخریب اماکن عمومی و تهدید مهاجران و افراد رنگین پوست در این شهر اقدام کرده اند. 

ناآرامی ها زمانی آغاز شد که مردی ۳۵ ساله، عضو یک باشگاه هواداران راست افراطی، در جریان یک نزاع با ضربات چاقو کشته و باعث خشم هواداران گروه های راستگرا در این کشورشد. وی عضو باشگاه هواداران «کائوتیک کمنیتز» بود که چندی پیش تمام اعضای آن از سوی سازمان لیگ فوتبال آلمان، بوندس لیگا، از حضور در استادیوم های ورزشی منع شده بودند. گروه های راست گرا ادعا می کنند این فرد در حمله گروه های مهاجران به قتل رسیده است.

**بیشتر بخوانید: **

در همین راستا حامیان راست های افراطی از سراسر آلمان به سمت شهر کمنیتز سرازیر شده اند. 

در راستای اعتراض گروه های راستگرای افراطی فستیوال مهم شهر کمنیتز نیز متوقف شد.

 استفان شیبر، سخنگوی دولت آلمان تجمع غیرقانونی راست های افراطی در این شهر را محکوم کرد و اعلام کرد تخریب و آزار افرادی که با ما متفاوت هستند از سوی این گروه ها در کشور آلمان پذیرفتنی نیست.

پلیس شهر کمنیتز تعداد هواداران راست افراطی را نزدیک به ۸۰۰ نفر ارزیایی کرده است.  شرق آلمان بدلیل عدم برابری امکانات در مقایسه با غرب این کشور کانون گروه های مهاجر ستیز و راست افراطی است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نگرانی های یک مادر در نامه ای به کاندیدای جناح راست افراطی ایتالیا

سلام به سبک نازی‌ها از سوی شرکت‌کنندگان در جشن آبجوخوری آلمان جنجال‌آفرین شد

اردوغان بار دیگر با اعلام حمایت از حماس، نتانیاهو را با هیتلر و استالین مقایسه کرد