دفتر رهبر ایران درباره لفظ «اشتباه» توضیح داد

دفتر رهبر ایران درباره لفظ «اشتباه» توضیح داد
Copyright رویترز
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اصلاحیه سخنان آقای خامنه‌ای که در جمع گروهی از مردم بیان شد، با آنچه روز ۲۲ مرداد موقتا منتشر شد تفاوت چندانی ندارد، اما این نخستین بار است که رهبر ایران به صراحت از نعبیر «اشتباه کردم» استفاده می‌کند.

آگهی

دفتر سید علی خامنه‌ای با انتشار اطلاعیه‌ای در وبسایت خود درباره تعبیر «اشتباه کردم» که رهبر ایران اخیرا در مورد توافق هسته‌ای به کار برده بود، توضیح داد.

در این اطلاعیه، جمله رهبر ایران در سخنرانی دو روز پیش، یعنی روز ۲۲ مرداد چنین نقل شده است: «در قضیه‌ی برجام، بنده اشتباه کردم اجازه دادم که وزیر خارجه‌ی ما با آن‌ها صحبت کند، ضرر کردیم.»

این در حالی است که رسانه‌های ایران در همان روز جمله رهبر را به این شکل نقل کرده بودند: «مذاکرات برجام اشتباه بود. در موضوع مذاکرات بنده اشتباه کردم و به اصرار آقایان اجازه تجربه را دادم که البته از خطوط قرمز معین ‌شده هم عبور کردند. رئیس‌جمهور اعتراف کرد اگر محدودیت‌های شما نبود ما امتیازات بیشتری می‌دادیم.»

این بخش از اظهارات آقای خامنه‌ای ساعتی پس از انتشار از خروجی خبرگزاری‌های رسمی و نیمه‌رسمی ایران حذف شده بود.

بیشتر بخوانید:

یکی از اصولگرایان که در جلسه حاضر بوده است سخنان ایراد شده را نقل کرده است

اصلاحیه سخنان آقای خامنه‌ای که در جمع گروهی از مردم بیان شد، با آنچه روز ۲۲ مرداد موقتا منتشر شد تفاوت چندانی ندارد، اما این نخستین بار است که رهبر ایران به صراحت از تعبیر «اشتباه کردم» استفاده می‌کند.

رسانه‌های ایران روز چهارشنبه این اصلاحیه دفتر سید علی خامنه‌ای را با یادآوری «تحریف» شدن آن منتشر کردند. خبرگزاری ایسنا بدون نقل منبع اطلاعیه اصلاحی نوشت: «از آنجایی که برخی از حاضران درباره‌ فرازی از سخنان ایشان (رهبر) دچار ابهام شدند و به دنبال آن، این فراز انعکاس تحریف شده‌ای در رسانه‌ها یافت،جمله تحریف شده منتسب به رهبر انقلاب در دیدار ۲۲ مرداد ماه تکذیب و اصل آن منتشر شد.»

به گزارش ایسنا، این بیانات ناظر به «صدور اجازه برای مذاکرات وزیر خارجه دولت یازدهم با همتای آمریکایی‌اش» بوده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دستور خامنه‌ای به آملی لاریجانی: سریعا مفسدان اقتصادی را مجازات کنید

خامنه‌ای: به جای پیوستن به معاهدات بین‌المللی، خودمان قانونگذاری کنیم

مسیح علی‌نژاد در گفتگو با یورونیوز: ایران بدون جمهوری اسلامی به نفع بقیه جهان خواهد بود