ماجرای فرد کشته شده در ناآرامی‌های کرج؛ دستور دادستان برای دستگیری قاتل

ماجرای فرد کشته شده در ناآرامی‌های کرج؛ دستور دادستان برای دستگیری قاتل
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

معترضان و مخالفان حکومت ایران در شبکه های اجتماعی نیروهای حکومتی را عامل شلیک به رضا اوتادی معرفی می کنند. این در حالی است که دادستان کرج می گوید این فرد با اسلحه ای که تجمع کنندگان در دست داشته اند و با شلیک از پشت سر کشته شده است.

آگهی

رضا شاکرمی دادستان عمومی و انقلاب کرج از تشکیل گروه ویژه برای دستگیری قاتل رضا اوتادی که در اعتراضات اخیر گوهردشت کرج کشته شده، خبر داده است.

روز جمعه ۱۲ مرداد شهر کرج صحنه اعتراضات گروههایی از مردم به شرایط اقتصادی و سیاسی کشور بود که در جریان آن فردی به نام رضا اوتادی ۲۵ ساله به ضرب گلوله افراد ناشناس کشته شد.

معترضان و مخالفان حکومت ایران در شبکه های اجتماعی نیروهای حکومتی را عامل شلیک به رضا اوتادی معرفی می کنند. این در حالی است که دادستان کرج می گوید این فرد با اسلحه ای که تجمع کنندگان در دست داشته اند و با شلیک از پشت سر کشته شده است. رضا شاکرمی پیشتر گفته بود: «تیری از سوی تجمع کنندگان به جوانی که بین آنها بوده شلیک شده است.» او گفته است که تعدادی تیر هم به سوی ماموران حاضر در محل شلیک شده است.

خبرگزاری فارس نیز انگشت اتهام را به سوی «عوامل منافقین و سلطنت طلبان» گرفته است. این خبرگزاری گفته بود که تیر از سلاحی غیر سازمانی و از یک خودروی پژو ۲۰۶ شلیک شده است.

دادستان کرج به خبرگزاری فارس گفته است:«یک گروه ویژه از اسلحه‌شناسی، آگاهی، پزشکی قانونی، حفاظت سپاه پاسداران، حفاظت نیروی انتظامی و بازپرس برای بررسی پرونده قتل جوان کرجی در اغتشاشات اخیر تشکیل‌ شده است و تحقیقات به‌طور ویژه ادامه دارد.»

یکی از نزدیکان رضا اوتادی در گفتگو با «ایران وایر» گفته است که رضا اهل اعتراض و حضور در تجمعات نبوده و برای جستجوی برادرش که برای اعتراض به وضعیت اقتصادی به معترضین پیوسته بود به خیابان رفت که «ماموران او را با تیر می زنند.»

این فرد که نامش ذکر نشده تاکید کرده است که او با شلیک ماموران کشته شده است.

پیکر رضا اوتادی روز دوشنبه به خاک سپرده شد. مراسم ترحیم وی روز سه شنبه ۱۶ مرداد در گوهردشت کرج برگزار شد.

در اعتراضات هفته گذشته چندین شهر ایران از جمله شیراز، اصفهان، تهران و کرج دستخوش ناآرامی بوده‌اند.

کشته شدن معترضان در تجمعات خیابانی در ایران تاریخی طولانی دارد اما در اکثریت موارد هیچگاه عامل یا عاملان این رخدادها معرفی نشدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ناآرامی‌های ایران؛ یک نفر کشته شد

تظاهرات شبانه و درگیری در چند شهر ایران

واکنش‌ها به اعدام محمد قبادلو؛ وکیل پرونده از قوه قضائیه برای مناظره علنی دعوت کرد