بنگلادش؛ درگیری میان پلیس و تظاهرکنندگان شدت گرفت

بنگلادش؛ درگیری میان پلیس و تظاهرکنندگان شدت گرفت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اعتراض‌های دانشجویی در یک هفته گذشته بسیاری از مردم بنگلادش را نیز به صف تظاهرکنندگان افزوده است.

آگهی

درگیری‌های خشونت‌آمیز میان پلیس و تظاهرکنندگان در داکا، پایتخت بنگلادش روز یکشنبه شدت گرفت.

هزاران دانشجو و دانش‌آموز از دانشکده‌ها و دانشگاه‌های مختلف این کشور برای هشتمین روز پی‌درپی در اعتراض به سرکوب راهپیمایی صلح آمیز هفته گذشته خود، راهی خیابان‌های داکا شدند.

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

پلیس بنگلادش به سوی دانشجویانی که خیابان‌های مرکزی داکا را اشغال کرده‌ و ترافیک را کنترل می‌کردند گاز اشک‌آور پرتاب کرد. راهپیمایان در برابر دفتر حزب «عوامی لیگ بنگلادش» یعنی حزب حاکم این کشور نیز تجمع کردند.

همچنین مقامات این کشور دسترسی شهروندان به اینترنت را موقتا مسدود کرده‌اند. تاکنون در این درگیری‌ها دست‌کم ۵۰ تن زخمی شده‌اند.

دانشجویان ترافیک را در خیابان‌های مرکزی داکا کنترل می‌کنند. عکس از رویترز

همچنین در جریان درگیری‌های شب گذشته مردان مسلح به کاروان حامی فرستاده ایالات متحده در بنگلادش حمله کردند و در جریان این حمله دو خودرو به شدت صدمه دید گرچه فرستاده آمریکا و همراهانش آسیبی ندیدند. سفیر آمریکا در بنگلادش روز شنبه خشونت علیه تظاهرات آرام دانشجویان را محکوم کرده بود.

اعتراض دانشجویان در بنگلادش شنبه گذشته و در اعتراض به مرگ یک دختر و پسر دانشجو در تصادف با اتوبوس آغاز شد و آنان خواستار بهبود وضع راه‌ها و کنترل رانندگان از سوی دولت شدند، اما افرادی غیرنظامی و مسلح به باتون و میله‌ فلزی به تظاهرات دانشجویان حمله کردند و شماری از آنها را مورد ضرب و جرح قرار دادند. 

پلیس به سوی تظاهرکنندگان گاز اشک‌آور پرتاب می‌کند. عکس از رویترز

رسانه‌های محلی بنگلادش اعلام کردند که این افراد هوادارن حزب عوامی لیگ بوده‌اند و برای دفاع از خود به تظاهرکنندگانی که به سوی دفتر این حزب می‌رفتند حمله کردند.

اعتراض‌های دانشجویی در یک هفته گذشته بسیاری از مردم بنگلادش را نیز به صف تظاهرکنندگان افزوده است. فعالان اجتماعی در این کشور می‌گویند تظاهرات در داکا عوامل بسیاری دارد و تنها به سبب کمبود امنیت جاده‌ای نیست.

آنان رشوه‌گیری، فساد اداری و بانکی، اعدام‌های غیرقانونی و ناپدید شدن افراد در این کشور را از جمله دلایل ادامه یافتن تظاهرات مردمی در داکا می‌دانند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

درگیری پلیس اسپانیا با رانندگان معترض تاکسی در مادرید

پیروزی قاطع نخست وزیر بنگلادش در انتخابات؛ مخالفان دولت مدعی تقلب شدند

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد