هشدار سناتورهای آمریکایی به اروپا درباره تخطی از تحریم‌ها علیه ایران

هشدار سناتورهای آمریکایی به اروپا درباره تخطی از تحریم‌ها علیه ایران
Copyright رویترز
نگارش از Euronews با استفاده از  آسوشیتدپرس
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در نامه ۱۰ سناتور جمهوریخواه به سفیران بریتانیا، فرانسه و آلمان از تلاش‌های احتمالی قدرت‌های اروپایی برای دور زدن و یا زیر سوال بردن تحریم‌های آمریکا علیه تهران ابراز نگرانی شده است.

آگهی

گروهی از اعضای جمهوریخواه مجلس سنای آمریکا روز پنجشنبه به کشورهای اروپایی در مورد تخظی از تحریم های ایالات متحده علیه ایران هشدار دادند.

تحریم های هسته ای واشنگتن علیه ایران قرار است به دنبال خروج آمریکا از برجام به زودی بار دیگر به اجرا گذاشته شود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در نامه ۱۰ سناتور جمهوریخواه به سفرای بریتانیا، فرانسه و آلمان از تلاش‌های احتمالی قدرت‌های اروپایی برای دور زدن و یا زیر سوال بردن تحریم‌های آمریکا علیه تهران ابراز نگرانی شده است. در میان امضاءکنندگان این نامه نام تد کروز و مارکو روبیو، نامزدهای پیشین انتخابات مقدماتی حزب جمهوریخواه برای تعیین نامزد ریاست جمهوری نیز به چشم می خورد.

آنها هشدار داده اند که کنگره آمریکا در صورت تخطی کشورهای اروپایی از تحریم ها علیه ایران به این اقدام واکنش نشان خواهد داد.

اولین دسته از تحریم های هسته ای آمریکا علیه ایران روز چهارم اوت (۱۳ مرداد) به اجرا گذاشته خواهد شد. دسته ای دیگر از تحریم ها نیز قرار است روز چهارم نوامبر (۱۳ آبان) وضع شود.

گروهی از مقامات اروپایی پیش از این ضمن تاکید بر اهمیت توافق هسته ای با ایران خواستار تلاش برای حفظ برجام شده بودند. اتحادیه اروپا در همین راستا قرار است بسته ای پیشنهادی ارائه کند تا براساس آن درآمدهای نفتی ایران تضمین، و تاثیر تحریم های آمریکا بر اقتصاد ایران جبران شود.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مصباحی مقدم: آمریکا نمی‌تواند کشورهای طرف قرارداد با ایران را وادار به قطع روابط اقتصادی کند

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟