انتشار گزارشهایی از اعتصاب مجدد کامیون‌داران در ایران

انتشار گزارشهایی از اعتصاب مجدد کامیون‌داران در ایران
Copyright عکس آرشیوی از خبرگزاری ایسنا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

طرح بیمه تکمیلی رانندگان حمل ونقل جاده ای روز دوشنبه اول مرداد همزمان با انتشار خبرهایی از آغاز اعتصاب مجدد کامیون‌داران در شبکه‌های اجتماعی، اجرایی شد.

آگهی

طرح بیمه تکمیلی رانندگان حمل ونقل جاده ای روز دوشنبه اول مرداد همزمان با انتشار خبرهایی از آغاز اعتصاب مجدد کامیون‌داران در شبکه‌های اجتماعی، اجرایی شد.

به گفته کانال تلگرامی اتحادیه آزاد کارگران ایران، اعتصاب صنف کامیون‌دارن در برخی شهرهای ایران به دلیل عملی نشدن «وعده های نمایندگان مجلس، رئیس سازمان تامین اجتماعی و نمایندگان دولت» از سر گرفته شده است.

بیمه تکمیلی یکی از خواست‌های کامیون‌داران معترض در ماه‌های گذشته بود. حال پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از معاونت این وزارتخانه اعلام کرد که از روز دوشنبه طرح بیمه تکمیلی برای ۹۰۰ هزار نفر از رانندگان بخش حمل و نقل کالا و همسرانشان «به صورت رایگان» اجرا می‌شود.

کانال‌های تلگرامی و کاربران شبکه‌های اجتماعی تصاویری از جاده‌ها و پایانه‌های «رفسنجان، شهر کرد، جاده کنگاور به همدان، قزوین، تبریز، بوشهر، دشت ارژن شیراز، کرمانشاه، پایانه بندر امام، پایانه اصفهان، و جاده تهران ساوه» منتشر کرده اند و دلیل خلوت بودن پایانه‌ها و جاده‌ها را اعتصاب کامیون‌داران اعلام می کنند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

رسانه‌های ایران به نقل برخی مقامات دولتی در شهرهای مختلف از پیگیری و اجرایی شدن برخی مطالبات رانندگان حمل و نقل کالا خبر می دهند. و با وجود انتشار گزارش‌هایی از آغاز مجدد اعتصاب کامیون‌داران، مدیر عامل اتحادیه حمل و نقل بار ضمن تکذیب تجمعات اعتراضی کامیون‌داران اعلام کرده است که «۹۰ درصد کامیون داران بارنامه گرفته و در حال گرفتن بار برای جا به جایی در کشور هستند.»

محمد خانبلوکی در گفتگو با شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا ضمن تاکید بر اینکه که ۷۰ درصد مطالبات این صنف حل شده است، گفت: « لاستیک های تعاونی میان کامیون داران توزیع شده و بیمه تکمیلی آنها نیز از پانزدهم مرداد اجرایی می شود که به طور رایگان در حال ثبت نام از کامیونداران برای بیمه آنها هستیم؛ البته مشکلات بیه تأمین اجتماعی آنها از یک ماه پیش حل شده است.»

بیشتر بخوانید:

در عین حال دادگستری استان فارس اعلام کرده است که با سوء استفاده کنندگان از اعتراضات کامیون‌داران برخورد قانونی خواهد شد.

احمد رحمانیان، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس با اشاره به اعتراضات کامیون‌داران گفت: «سوءاستفاده کنندگان از این موضوعات اگر بخواهند در جاده‌های فارس کوچکترین ناامنی و اخلالی را به وجود آورند، با نظارت‌های محسوس و نامحسوس شناسایی و با آنها برخورد می‌شود.»

وی افزود: «برخی از مطالبات رانندگان از جمله بیمه و افزایش کرایه طی چند مدت اخیر محقق شده و این افراد باید مابقی مطالبات خود را نیز ‌صحیح دنبال کرده و اجازه ندهند که افراد سودجو از این درخواست‌های آنها سوءاستفاده کنند.»

کامیون‌داران در خرداد ماه سال جاری در اعتراض به ثابت ماندن کرایه‌های بار با وجود افزایش هزینه ها و پرداخت نشدن سهم دولت در بیمه رانندگان اعتصاب کردند که در پی آن مشکلاتی برای تامین سوخت جایگاه‌های بنزین و همچنین تحویل مواد اولیه به کارخانجات ایجاد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کاهش نسبی بهای دلار و سکه در جوی امنیتی، دستگیری دلالان ارز و اعتصاب‌های پراکنده

جو امنیتی در بازار ارز همزمان با رکورد زدن قیمت سکه و فراخوان اعتصاب

هکرهای مرتبط با اسرائیل مسئولیت «حمله سایبری» به جایگاه‌های سوخت در «سراسر ایران» را برعهده گرفتند