سوئیس چهار امتیازی شد؛ امیدهای آرژانتین پس از پیروزی نیجریه

پیروزی تیم های نیجریه و سوئیس در نهمین روز جام بیست و یکم
پیروزی تیم های نیجریه و سوئیس در نهمین روز جام بیست و یکم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نتیحه دیدار تیم های ملی نیجریه و ایسلند که برای آرژانتین از اهمیت زیادی برخوردار بود همانطور که مسی و یارانش امید داشتند رقم خورد تا آلبی سلسته در بازی پایانی این گروه در صورت کسب سه امتیاز جواز صعود را دریافت کند.

آگهی

تیم ملی نیجریه دومین دیدار خود در چارچوب رقابت های مرحله گروهی جام جهانی روسیه را با پیروزی پشت سر گذاشت.

«عقاب های سبز» که نتیجه نخستین دیدار را با دریافت دو گل به کرواسی واگذار کرده بودند برای بازگشت به رقابت ها نیاز مبرم به سه امتیاز مسابقه مقابل ایسلند داشتند.

شاگردان گرنوت روهر برای برتری در این میدان کار سختی پیش رو داشتند زیرا باید برابر ایسلندی قرار می گرفتند که در بازی نخست آرژانتین را با تساوی یک بر یک متوقف کرده بود.

نیجریه در این دیدار برخلاف مسابقه گذشته نمایش متفاوتی ارائه داد و با ارائه یک بازی برتر دو بر صفر به پیروزی رسید. آمار مسابقه که حکایت از مالکیت شصت و یک درصدی توپ از سوی سبزپوشان دارد به خوبی برتری تیم ملی نیجریه را در این دیدار نشان می دهد.

احمد موسی مهاجم تیم نیجریه که در باشگاه زسکا مسکو عضویت دارد مرد اول این میدان بود و با دو گلی که وارد دروازه ایسلند کرد عنوان بهترین بازیکن مسابقه را نیز از آن خود کرد.

هر دو گل نیجریه، نیمه دوم و در دقایق ۴۹ و ۷۵ زده شد که تیزهوشی و مهارت احمد موسی در به ثمر رسیدن آن بسیار دخیل بود.

ایسلند پس از دریافت گل دوم اندکی به خود آمد و حتی در ده دقیقه پایانی مسابقه نیز صاحب یک ضربه پنالتی شد اما این موقعیت را گیلفی سیگرسون، بازیکن میانی ایسلند به هدر داد.

نیجریه با این برد سه امتیازی شد و پایین تر از کرواسی در مکان دوم جدول گروه D قرار گرفت. بدین ترتیب آرژانتین در بازی پایانی گروه در صورت پیروزی مقابل نیجریه و به شرط نتیجه نگرفتن ایسلند مقابل کرواسی به دور بعد صعود خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه؛ با تیم‌های رقیب آرژانتین در گروه D آشنا شوید

جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه؛ با تیم‌های رقیب برزیل در گروه E آشنا شوید

اما در دیگر دیدار جمعه شب، تیم ملی سوئیس موفق شد با نتیجه ۲ بر ۱ صربستان را از پیش رو بردارد تا همچنان برای صعود از این گروه امیدوار باقی بماند.

«ساعت سازها» در حالی این دیدار را با پیروزی پشت سر گذاشتند که دقیقه پنجم مسابقه با دریافت گلی زودهنگام از حریف عقب افتادند. صرب ها در اوایل نیمه نخست چند موقعیت دیگر نیز برای خود خلق کردند که به هدر رفت. حملات متعدد اما بی ثمر صربستان سبب شد تا سوئیس رفته رفته به خود آید و پس از به تعادل کشاندن مسابقه به بازی برگردد.

سوئیس بدین ترتیب نیمه دوم را هجومی آغاز کرد تا بلکه بتواند هر چه سریعتر به گل برسد. این تلاش در دقیقه ۵۳ ثمر داد. گرانیت ژاگا، هافبک تیم ملی سوئیس و باشگاه آرسنال انگلستان با ضربه ای دیدنی از پشت محوطه جریمه صربستان توپ را به تور دروازه چسباند.

در حالی که برغم حملات پراکنده دو تیم بازی با نتیجه تساوی پیش می رفت جردان شکیری، هافبک تیم ملی سوئیس و عضو باشگاه استوک سیتی دقیقه ۹۰ در یک موقعیت تک به تک با دروازه بان گل برتری تیم اش را به ثمر رساند.

سوئیس با این پیروزی سه امتیازی شد و در مکان دوم جدول گروه E قرار گرفت.

به کانال یورونیوز فارسی در تلگرام بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مکزیک پس از آلمان بر کره جنوبی نیز غلبه کرد

دوچرخه‌سوار بریتانیایی رکورد سرعت رکاب‌ زدن در یک ساعت را شکست

بهترین‌های فیفا: طارمی تا دو قدمی پوشکاش رفت؛ لواندفسکی بهترین بازیکن سال شد