خوشامدگویی بکن‌باوئر به دشان برای عضویت در باشگاه سه نفره

خوشامدگویی بکن‌باوئر به دشان برای عضویت در باشگاه سه نفره
Copyright عکس: رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فرانس بکن باوئر ورود دیدیه دشان را به باشگاه ۳ نفره بازیکن-مربی‌های فاتح جام‌جهانی فوتبال تبریک گفت.

آگهی

فرانس بکن‌باوئر ورود دیدیه دشان را به باشگاه ۳ نفره بازیکن-مربی‌های فاتح جام‌جهانی فوتبال تبریک گفت.

فرانس بکن‌باوئر ابتدا در سال ۱۹۷۴ به عنوان کاپیتان تیم ملی فوتبال آلمان جام‌جهانی فوتبال را بالای سر برد و بار دوم به عنوان سرمربی تیم آلمان موفق شد تا عنوان قهرمانی جام‌جهانی سال ۱۹۹۰ را کسب کند. او دومین فرد پس از ماریو زاگالو بود که توانست این دو افتخار را توامان کسب کند.

ماریو زاگالو ابتدا در سال‌های ۱۹۵۸ و ۱۹۶۲ به عنوان بازیکن تیم ملی فوتبال برزیل در جشن قهرمانی جام‌جهانی شرکت کرد و سپس درسال‌ ۱۹۷۰ به عنوان سرمربی تیم برزیل مقام قهرمانی جهان را کسب کرد. او در سال ۱۹۹۴ هم به عنوان کمک مربی تیم ملی برزیل فاتح جام‌جهانی فوتبال شد.

عکس: رویترز
دیدیه دشام دومین جام‌جهانی را به عنوان سرمربی تصاحب کردعکس: رویترز

دیدیه دشان هم پس از آن که در سال ۱۹۹۸ به عنوان کاپیتان تیم ملی فرانسه جام‌جهانی را دریافت کرد، روز یکشنبه گذشته در کسوت سرمربی تیم فرانسه بار دیگر عنوان قهرمانی جام‌جهانی را به دست آورد و وارد باشگاه سه نفره بازیکن-مربی‌های فاتح جام‌جهانی شد.

در واکنش به این رخداد، فرانس بکن باوئر در گفت‌و‌گو با نشریه آلمانی بیلد گفت که حالا ما سه نفر شده‌ایم و حضور در این باشگاه کار ساده‌ای نیست چرا که بسیاری از افراد از جمله مارادونا از سال ۱۹۳۰ تاکنون سعی کرده‌اند ولی موفق نشده‌اند.

او ضمن تجدید از مربیگری دشان، تیم فرانسه را تنها تیم حاضر در رقابت‌های جام جهانی روسیه عنوان کرد که در طول رقابت‌ها سطح پایداری از فوتبال خوب را ارائه کرد.

بیشتر بخوانید:استقبال بی‌نظیر از تیم ملی فوتبال فرانسه؛ بازیکنان نشان لژیون دونور می‌گیرند

تیم ملی فرانسه موفق شد روز یکشنبه و در دیدار نهایی جام‌جهانی ۲۰۱۸ میلادی با برتری ۴ بر ۲ مقابل تیم کرواسی برای دومین بار فاتح این جام شود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گرد مولر، ماشین گلزنی آلمان غربی در سن ۷۵ سالگی درگذشت

جام جهانی روسیه؛ ۱۱ خاطره به یادماندنی از جام‌ بیست و یکم

شادی هواداران فرانسه پس از راهیابی به فینال جام جهانی