توافق یوروگروپ برای خارج کردن یونان از برنامه کمک مالی

توافق یوروگروپ برای خارج کردن یونان از برنامه کمک مالی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

« یونان به تعهدات خود پایبند بوده است و ما باید آن را به رسمیت بشناسیم. حال نوبت ماست که به تعهدات خود عمل کنیم و بهترین راه حل را برای بدهی‌های یونان بیابیم.»

آگهی

وزیران دارایی حوزه پولی یورو، یوروگروپ بر سر خارج شدن یونان از برنامه‌ کمک مالی به توافق رسیدند.

یونان به دنبال رکود اقتصادی سال ۲۰۰۸ درگیر بحران مالی شد. از سال ۲۰۱۰ تا به امروز دولت آتن به کمک‌های مالی صندوق بین‌المللی پول و اتحادیه اروپا متکی است.

حال با گذشت هشت سال قرض‌دهندگان به یونان شامگاه پنج‌شنبه ۲۱ ژوئن / ۳۱ خرداد بعد از جلسه‌ای ۸ ساعته در لوگزامبورگ در مورد شرایط خروج یونان از برنامه کمک مالی به توافق رسیدند.

وزیر اقتصاد فرانسه، برونو لومر در این زمینه به خبرگزاری فرانسه گفت: «یونان به تعهدات خود پایبند بوده است و ما باید آن را به رسمیت بشناسیم. حال نوبت ماست که به تعهدات خود عمل کنیم و بهترین راه حل را برای بدهی‌های یونان بیابیم.»

منابع اروپایی شامگاه پنج‌شنبه تایید کردند که یونان تا ماه اوت آینده از چتر حمایتی قرض دهندگان حوزه مالی اروپا خارج شده و به تنهایی وارد بازارهای مالی می‌شود.

به دنبال بخشودگی قسمتی از بدهی‌های یونان، طرحی که «نظارت پس از برنامه» خوانده می‌شود، باید تبیین شود. این بدین معنی است که نهادهای مالی اروپایی و بین‌المللی برای اطمینان یافتن از دستیابی یونان به اهداف مالی‌اش بر فعالیت‌های مالی این کشور نظارت خواهند کرد.

بدهی کنونی یونان ۱۸۰ درصد تولید ناخالص ملی این کشور است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشورهای منطقه یورو در مورد اصلاحات اقتصادی به توافق رسیدند

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟

ادامه کاهش واردات انرژی به اتحادیه اروپا؛ ارزش گاز وارداتی ۵۲ درصد پایین آمد