آمریکا مانور نظامی مشترک با کره جنوبی را لغو کرد

آمریکا مانور نظامی مشترک با کره جنوبی را لغو کرد
نگارش از Ilia Nick
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آمریکا مانور نظامی مشترک با کره جنوبی را لغو کرد

آگهی

ایالات متحده و کره جنوبی مانور نظامی مشترک خود را که برای ماه اوت برنامه‌ریزی شده بود لغو کردند.

این تصمیم در حالی اعلام می‌شود که هفته گذشته دونالد ترامپ، رئيس جمهوری ایالات متحده در دیدار تاریخی خود با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اعلام کرده بود به «بازی‌های جنگی» با کره شمالی پایان می‌دهد.

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

پنتاگون روز سه شنبه اعلام کرد مانور مشترک موسوم به «نگهبان آزادی» برگزار نخواهد شد. این مانور عظیم نظامی سال گذشته به مدت ۱۱ روز و با شرکت ۱۷۵۰۰ تن از نیروهای آمریکایی و ۵۰ هزار سرباز کره جنوبی و شماری از سربازان دیگر کشورها برگزار شد.

دونالد ترامپ در نشست سنگاپور با اعلام ناگهانی تعلیق این مانورهای نظامی مقامات سئول و واشنگتن را شگفت‌زده کرد. وی ارتش آمریکا و دولت کره جنوبی را در جریان تصمیم خود قرار نداده بود و هر دوی این نهادها بر این باورند که طبیعت این مانورها صرفا دفاعی بوده و به منظور آمادگی در برابر هرگونه حمله احتمالی کره شمالی انجام می‌شدند.

آقای ترامپ در گفتگو با خبرنگاران در سنگاپور اعلام کرد این مانورها «تحریک‌کننده» بوده و «توقف آنها پول هنگفتی را برای ایالات متحده» صرفه‌جویی می‌کند.

نیروهای کره جنوبی در مانور آبی خاکی مشترک با آمریکا در سال ۲۰۱۵. عکس از رویترز

کره شمالی هنوز به این اقدام واکنشی نشان نداده است. گرچه منتقدان این حرکت در کنگره آمریکا هشدار داده‌اند که پایان دادن به مانورهای مشترک می‌تواند به تضعیف اتحاد نظامی آمریکا و کره جنوبی بیانجامد، کشوری که بیش از ۲۸ هزار نظامی آمریکایی را در خود جای داده است.

تصمیم برای لغو مانور عظیم نگهبان آزادی پس از گفتگوی طولانی جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا و همتای وی در کره جنوبی گرفته شد اما دیگر مانورهای نظامی مشترک این دو کشور همچنان پا برجا خواهند بود. دو مانور مشترک دیگر آمریکا و کره جنوبی هر سال در ابتدای فصل بهار انجام می‌شد اما امسال به مناسبت برگزاری المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ مدتی به تأخیر افتاد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

لغو مانور نظامی آمریکا و کره جنوبی همزمان با تمدید تحریم‌ها علیه کره شمالی

افزایش بیم اسرائیل از حمله ایران؛ انصراف تل‌آویو از مانور مشترک با آمریکا

اولین مانور آمادگی برای مقابله با حمله موشکی احتمالی کره شمالی در توکیو برگزارشد