اولین مانور آمادگی برای مقابله با حمله موشکی احتمالی کره شمالی در توکیو برگزارشد

اولین مانور آمادگی برای مقابله با حمله موشکی احتمالی کره شمالی در توکیو برگزارشد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در ماه‌های اخیر چندین مانور تمرینی در سراسر ژاپن برگزار شد تا شهروندان برای چالش‌های احتمالی حمله موشکی کره شمالی آماده شوند.

آگهی

توکیو اولین مانور حفاظت از شهروندان در صورت حمله موشکی احتمالی کره شمالی را برگزار کرد. صدها نفر از مردم پایتخت ژاپن در این «رزمایش» شرکت کردند.

با وجود گرمی روابط میان دو کره در پی مذاکرات درباره شرکت کره شمالی در المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ (کره جنوبی) در هفته‌های گذشته، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن خطر هسته‌ای و موشکی کره شمالی را «قریب الوقوع» و «بی سابقه» توصیف کرده است.

نخست وزیر ژاپن گفت: «اگر بگوئیم که وضعیت امنیتی در اطراف ژاپن از زمان جنگ جهانی دوم به بعد در سخت‌ترین حالت قرار دارد اغراق نکرده‌ایم. ما باید کره شمالی را به نحو غیرقابل بازگشت به توقف کامل فعالیت موشکی و هسته‌ای وادار کنیم.»

بیشتر بخوانید:

در سال گذشته پیونگ یانگ با پرتاب دو موشک بالستیک قاره پیمای خود بصورت آزمایشی و عبور این موشک‌ها از فراز ژاپن، باعث اعلام وضعیت اضطراری در این کشور شد.

بیشتر بخوانید:

در ماه‌های اخیر چندین مانور تمرینی در سراسر ژاپن برگزار شد تا شهروندان برای چالش‌های حمله احتمالی موشکی کره شمالی آماده شوند.

شهر توکیو با ۳۵ میلیون نفر جمعیت دارای سیستم دفاع موشکی PAC-3 است. با این وجود به دلیل اینکه سیستم‌های دفاعی نیز نقص‌های خود را دارند، دولت ژاپن لازم می داند تا شهروندان در صورت حمله موشکی آمادگی کامل داشته باشند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

مانور تمرینی توکیو برای آمادگی در صورت حمله احتمالی موشکی کره شمالی

معترضان این مانور، آن‌را «تمرین جنگ» خوانده و با حضور در پارک تفریحی محل برگزاری به این تمرین اعتراض کردند.

یکی از مقامات دولتی در جریان این تمرین به شرکت‌کنندگان می‌گوید: «موشک کره شمالی در عرض ۱۰ دقیقه به ما می‌رسد و آژیر خطر سه دقیقه بعد از شلیک بصدا در می آید. در این‌ صورت ما تنها ۵ دقیقه برای یافتن پناهگاه فرصت داریم.»

معترضان به برگزاری مانور تمرینی در صورت حمله موشکی کره شمالی

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا مانور نظامی مشترک با کره جنوبی را لغو کرد

جاسوس کره شمالی؛ از خودکشی با سیانور پس از انفجار هواپیما تا عفو

از سرگیری مذاکرات دو کره؛ ورزشکاران پیونگ‌یانگ در المپیک پیونگ‌چانگ شرکت می‌کنند