مظنون عراقی قتل دختر چهارده ساله به آلمان مسترد می‌شود

German police
German police Copyright REUTERS/Thorsten Wagner
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

علی بشار ۲ بامداد جمعۀ گذشته در هتلی در زاخو، شهری در نزدیکی دهوک دستگیر شد. بنا بر اعلام مقامات اقلیم کردستان عراق، اقدامات لازم برای انتقال مظنون به آلمان برای محاکمۀ او انجام شده است.

آگهی

شهروند عراقی مظنون به قتل یک دختر نوجوان در آلمان که جمعه گذشته در کردستان عراق دستگیر شد، به جرم خود اعتراف کرد.

این خبر روز شنبه توسط مقامات پلیس اقلیم کردستان عراق اعلام شد.
طارق احمد، رئیس پلیس شهر دهوک واقع در شمال‌غرب عراق گفت: «با آغاز بازجویی از این مرد جوان، او به قتل دختر جوان آلمانی اعتراف کرده است.»

علی بشار مظنون بیست سالۀ این پرونده در اکتبر سال ۲۰۱۵ میلادی وارد آلمان شده است. بنا بر اعلام پلیس آلمان، او طی روزهای ۲۲ تا ۲۳ ماه مه در شهر ویسبادن به سوزانا فلدمن، نوجوان چهارده سالۀ آلمانی تجاوز کرده و او را به قتل رسانده است.

علی بشار در اعترافاتش گفته است که با مقتول دوست بوده‌ اما در پی وقوع اختلافی میان آنها، سوزانا علی را تهدید می‌کند که با پلیس تماس خواهد گرفت و به این ترتیب متهم او را به قتل می‌رساند.

جسد سوزانا فلدمن که به علت خفگی جان باخته است، چهارشنبه گذشته در حومه شهر ویسبادن پیدا شد.

علی بشار که در دسامبر ۲۰۱۶ میلادی تقاضای پناهندگیش از سوی مقامات آلمان رد شده بود، سرانجام در۲ ژوئن سال جاری میلادی به همراه خانواده‌اش آلمان را به مقصد عراق ترک کرد. خروج او از آلمان بدون مشکل انجام شد زیرا در زمان ترک این کشور، هنوز جسد دختر جوان پیدا نشده و هنوز علی بشار تحت تعقیب نبود.

او ۲ بامداد جمعه در هتلی در زاخو، شهری در نزدیکی دهوک دستگیر شد. بنا بر اعلام مقامات اقلیم کردستان عراق، اقدامات لازم برای انتقال مظنون به آلمان برای محاکمه انجام شده است.

رسانه‌های آلمان نیز اعلام کردند که قرار است شنبه شب استرداد او به این کشور انجام شود.

این احتمال وجود دارد که موضوع استرداد او به آلمان، چالش دیگری را در این منطقه بوجود آورد چراکه تا کنون هیچ پیمان استردادی میان بغداد و برلین امضا نشده است.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عملیات پلیس آلمان علیه باند تبهکاری سازمان‌یافته شیعیان عراقی

رستوران‌ها و هتل‌های آلمانی، تشنه نیروی کار مهاجر

خودسوزی یک پناهجوی ایرانی در آلمان