مرگ دست‌کم ۹ مهاجر در سواحل آنتالیای ترکیه

مرگ دست‌کم ۹ مهاجر در سواحل آنتالیای ترکیه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ملیت قربانیان این حادثه اعلام نشده است اما معمولا این مسیری است که مهاجرانی از کشورهای سوریه، اریتره، عراق و افغانستان برای رسیدن به ازوپا انتخاب می‌کنند.

آگهی

در پی واژگون شدن قایق مهاجران در دریای مدیترانه دست‌کم ۹ نفر جان خود را از دست دادند. این افراد تلاش می‌کردند از ترکیه خود را به اروپا برسانند. قایق حامل مهاجران ۱۵ سرنشین داشت که پس از حرکت از ساحل آنتالیای ترکیه غرق شد. از میان سرنشین‌ها تنها یک نفر نجات داده شده و ۵ تن نیز ناپدید شده‌اند.

هنوز مشخص نیست که مهاجران از چه مسیری قصد داشتند خود را به اروپا برسانند اما گمان می‌رود مقصد اولیه آنها جزیره کاستلوریزو در یونان بوده باشد.

ملیت قربانیان اعلام نشده اما این مسیر۴ی است که معمولا مهاجرانی از کشورهای سوریه، اریتره، عراق و افغانستان برای رسیدن به اروپا انتخاب می‌کنند.

از سال ۲۰۱۵ بیش از یک میلیون نفر که اغلب آنها سوری هستند از طریق ترکیه خود را به اروپا رسانده‌اند. این تعداد از سال ۲۰۱۶ پس از توافق اتحادیه اروپا و ترکیه بر سر کنترل موج مهاجران کاهش یافت. با این وجود آمار نشان می‌دهد که در ماه‌های اخیر شمار مهاجران غیرقانونی از ترکیه بیش از گذشته شده است.

بر اساس گزارش سازمان بین المللی مهاجرت در ۵ ماه نخست سال جاری میلادی نزدیک به ۱۱ هزار نفر با گذر از مدیترانه خود را از ترکیه به یونان رسانده‌اند. 

**بیشتر بخوانید: **

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زنان فقیر نیمی از مهاجران در جستجوی کار و زندگی بهتر را تشکیل می دهند

نجات‌دهنده کودک اهل تونس نتوانست تابعیت فرانسوی بگیرد

دستگیری بیش از ۳۰۰ نفر در ترکیه به ظن ارتباط با گروه داعش