نجات‌دهنده کودک اهل تونس نتوانست تابعیت فرانسوی بگیرد

نجات‌دهنده کودک اهل تونس نتوانست تابعیت فرانسوی بگیرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حرکت قهرمانانه جوان تونسی نه تنها کمکی به قانونی شدن اقامت او نکرد، بلکه با گذشت ۳ سال از آن اتفاق، آیمن در آستانه اخراج از فرانسه قرار دارد.

آگهی

همین چند هفته پیش بود که رییس جمهور فرانسه یک جوان اهل مالی را که کودکی را از خطر سقوط از ساختمانی در پاریس نجات داده بود، به حضور پذیرفت و از او قدردانی کرد. امانوئل ماکرون گفته بود که محمودو قاسم تابعیت فرانسوی خواهد گرفت و به استخدام آتش نشانی این کشور درخواهد آمد.

بیشتر بخوانید:

از آفریقا تا کاخ الیزه؛ نجات دهنده کودک پاریسی تابعیت فرانسوی می‌گیرد

اما نجات کودکان برای همه مهاجران بدون مدارک قانونی، تابعیت فرانسوی و شغل به همراه نمی‌آورد.

رویترز
محمودو قاسم جوان اهل مالی در حضور امانوئل ماکرونرویترز

آیمن یک مهاجر «غیرقانونی» جوان اهل تونس در سال ۲۰۱۵ در جریان یک آتش‌سوزی جان دو کودک را نجات داد. این جوان تونسی با شروع آتش‌سوزی در آشپزخانه یک آپارتمان در منطقه «فوس» واقع در شمال فرانسه، صدای مادری را می‌شنود که برای نجات دو کودک ۱۹ ماهه و ۴ ساله‌اش که در داخل آپارتمان گیر افتاده بودند، فریاد می‌زند. آیمن بلافاصله به کمک شتافته و دو کودک را از مهلکه نجات می‌دهد. آن روز کسی از آیمن فیلم نگرفت. او حتی محل حادثه را خیلی آرام ترک کرد و مادر کودکان برای تشکر از او مجبور شد از تمام شهر بخواهد تا او را بیابند. در نهایت شهرداری منطقه به خاطر شجاعت به او مدالی افتخاری اهدا کردند.

با این حال حرکت قهرمانانه جوان تونسی نه تنها کمکی به قانونی شدن اقامت او نکرد، بلکه با گذشت ۳ سال از آن اتفاق، آیمن در آستانه اخراج از فرانسه قرار دارد.

وکیل آیمن به حکم دادگاه مبنی بر اخراج آیمن اعتراض کرده است. او به روزنامه پارزین گفت: «من از رئیس جمهور می‌خواهم تا به من توضیح دهد که حرکات قهرمانانه افراد بر چه اساسی طبقه‌بندی می‌شوند؟»

در پی اعتراض وکیل جوان تونسی، فرمانداری بخش «وال دوآز» اعلام کرده است که اگر ثابت شود آیمن دو کودک را نجات داده، پرونده او دوباره بررسی خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مرگ دست‌کم ۹ مهاجر در سواحل آنتالیای ترکیه

مهاجران بدون مدرک هویت در اروپا؛ قربانیان قاچاقچیان انسان

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند