هواپیماهای اسرائیل نوار غزه را بمباران کردند

 Israeli air strike in the Gaza Strip
Israeli air strike in the Gaza Strip Copyright REUTERS/Amir Cohen
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حملات هوایی اسرائیل پس از آن آغاز شد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این کشور در جریان یک نشست خبری، وعدۀ مقابله به مثل داد.

آگهی

ایالات متحده آمریکا، درپی شلیک راکت از غزه به اسرائیل و حمله هوایی این کشور به نقاطی از نوار غزه، خواستار برگزاری جلسه فوری شورای امنیت شد. 

این درحالی است که داوود شهاب، سخنگوی گروه جهاد اسلامی فلسطین شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد در صورت همکاری متقابل اسرائیل این گروه نیز آرام باقی می‌ماند.

از سوی دیگر ارتش اسرائیل گزارش‌هایی را که از برقراری آتش‌بس میان گروه‌های مسلح فلسطینی و ارتش این کشور منتشر شده بود تکذیب کرد. 

نیروی هوایی اسرائیل روز سه‌شنبه و در پاسخ به شلیک ۲۵ خمپاره از نوار غزه به سمت اسرائیل، مواضع حماس و سازمان «جهاد اسلامی فلسطین» در نوار غزه را بمباران کرد.

حملات هوایی اسرائیل پس از آن آغاز شد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این کشور در جریان یک نشست خبری، وعدۀ مقابله به مثل داد و گفت: «اسرائیل حملات حماس و سازمان جهاد اسلامی فلسطین علیه سرزمین‌های خود را بسیار جدی می‌گیرد و ارتش اسرائیل با قدرت به این حملات پاسخ می‌دهد.»

گفته می‌شود در جریان حملات ارتش اسرائیل، دست‌کم سه ساختمان متعلق به حماس تخریب شده‌اند و اردوگاههای آموزشیِ جهاد اسلامی فلسطین نیز هدف قرار گرفته‌اند.

شلیک ۲۵ خمپاره از نوار غزه به سمت سرزمین‌های اسرائیلی، سنگین‌ترین حملات فلسطینی‌ها به مواضع اسرائیل از سال ۲۰۱۴ میلادی به اینسو محسوب می‌شود. هنوز هیچ گروهی در غزه مسئولیت این حملات موشکی را برعهده نگرفته است؛ با این وجود این حملات پس از آن روی داد که جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که انتقام قتل سه تن از اعضایش توسط تانکهای اسرائیلی را خواهد گرفت.

اسرائیل می‌گوید بخش قابل توجهی از موشکهای پرتاب شده توسط فلسطینی‌ها توسط سامانه دفاع موشکی «گنبد آهنین» منهدم شده‌اند اما یکی از بمبها در حیاط کودکستانی منفجر شده و دیوارهای آن را خراب کرده است. تخریب این کودکستان حدود یک ساعت قبل از آن روی داده که درهای کودکستان باز شود و کار روزانۀ خود را آغاز کند.

هنوز گزارشی از تلفات حملات روز سه‌شنبه در دو سوی درگیری منتشر نشده است.

مصر به عنوان میانجی وارد عمل می‌شود

وبسایت خبری هاآرتص به نقل از یکی از مقامات فلسطینی در نوار غزه اعلام کرد که دولت مصر به عنوان میانجی وارد عمل شده و در حال گفتگو با مقامات حماس، جهاد اسلامی فلسطین و همچنین اسرائیل است تا از شدت تنش‌ها بکاهد و از گسترده شدن این درگیری‌ها جلوگیری کند.

نیکولای ملادینوف، هماهنگ کنندۀ سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه نیز از حملات روز سه‌شنبه بشدت ابراز نگرانی کرد و دو طرف را خویشتنداری فراخواند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جلسه اضطراری اتحادیه عرب دو روز پس از درگیری‌های غزه

تظاهرات «روز نکبت» یک روز پس از کشتار فلسطینیان در غزه

اسرائیل نوار غزه را بمباران کرد