ادامه اعتصاب رانندگان کامیون در برزیل؛ درخواست رئيس‌جمهور برای مداخله ارتش

ادامه اعتصاب رانندگان کامیون در برزیل؛ درخواست رئيس‌جمهور برای مداخله ارتش
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

با ادامه اعتصاب رانندگان کامیون در برزیل رئیس جمهوری این کشور از ارتش و فرمانداران خواسته، با رانندگان برخورد کنند.

آگهی

اعتصاب رااندگان برزیلی در اعتراض به قیمت بالای سوخت، برزیل را به مرز تعطیلی کشانده است.

رانندگان برزیلی که قیمت بالای گازوئیل خشمگین هستند بزرگراه‌ها را مسدود کرده‌اند، در وسط خیابان‌ها پارک می‌کنند و ناهار می‌خورند تا صدای اعتراض خود را به مسئولان دولتی برسانند.

این صدا البته به گوش آنهارسیده، ولی ظاهرا دولت نه تنها قصد ندارد وقعی به این اعتراضات بنهد، که حتی از ارتش خواسته که با رانندگان برخورد کنند تا وضعیت کشور به حالت عادی برگردد. این اعتصاب مشکلات بسیاری در زمینه تامین سوخت برای مردم این کشور فراهم ساخته است.

اعتصاب رانندگان به کمبود سوخت در جایگاه‌های سوخت‌رسانی، کمبود مواد غذایی در سوپرمارکت‌ها و کمبود دارو انجامیده و برخی صنایع این کشور را با مشکل مواجه کرده است. ارتش برزیل از جمعه ۲۵ مه برای پاکسازی برخی جاده‌ها وارد عمل شد اما نتوانست به اعتصاب پایان دهد. شهرهای بزرگ برزیل در وضعیت اضطراری به سر می‌برند.

در همین حال اعتصاب رانندگان در ایران هم ادامه دارد. پس از چندین روز اعتصاب رانندگان کامیون، رانندگان اتوبوس هم به این اعتصاب محلق شدند.

بیشتر بخوانید:

این اعتصاب‌ها در برزیل در حالی ادامه دارد که دولت و اتحادیه رانندگان کامیون برای پایان دادن به این اعتصاب به توافق رسیدند، اما شمار زیادی از رانندگان کامیون به این توافق بی اعتنایی کرده اند.

میشل تمر رئیس جمهور برزیل روز جمعه ۲۶ مه/ ۵ خرداد در سخنانی گفت: «از نیروهای امنیتی فدرال می خواهم تا جاده ها را باز کنند. من از فرمانداران هم می خواهم همین کار را انجام دهند. ما اجازه نمی دهیم مردم با کمبود کالاهای اساسی مواجه شوند. ما اجازه نمی دهیم مصرف کنندگان بدون کالا بمانند. ما اجازه نمی دهیم بیمارستان ها با کمبود تجهیزات حیاتی مواجه شوند.»

پس از چندین روز مذاکره میان دولت و اتحادیه کامیون‌داران، دو طرف در نهایت به توافقی دست یابند که این اعتصاب پایان داده شود. دولت برزیل موافقت کرده که قیمت گازوئیل را تا ۱۰ درصد کاهش دهد، اما ظاهرا رانندگان همچنان راضی نیستند. آنها می گویند درآمدشان تحت تاثیر قیمت بالای سوخت قرار گرفته است.

گفتنی است این اعتصاب دوشنبه گذشته ۲۱ مه آغاز شد، زمانی که اتحادیه کامیون داران خواستار کاهش قیمت سوخت شد. البته این نخستین بار نیست که رانندگان کامیون در برزیل دست به اعتصاب می‌زنند و در سالهای اخیر، به ویژه در آستانه جام جهانی ۲۰۱۴ هم این کشور شاهد اعتصاب‌هایی از این دست بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رئیس ایرفرانس در پی شکست مذاکرات با اعتصاب‌کنندگان استعفا کرد

«پنهان شدن» بولسونارو در سفارت مجارستان باعث احضار سفیر از سوی مقامات برزیل شد

کارناوال رقص سامبا در ریو دوژانیروی برزیل، فوریه ۲۰۲۴