ایران: ایرباس تکلیف قرارداد فروش هواپیما را مشخص کند

شرکت ایرباس
شرکت ایرباس Copyright عکس: رویترز
Copyright عکس: رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مشاور ارشد وزیر راه و شهرسازی ایران گفت که ایران از شرکت ایرباس خواسته تا موضع خود را در قبال ادامه اجرای قرارداد فی‌مابین اعلام کند.

آگهی

مشاور ارشد وزیر راه و شهرسازی ایران گفت که ایران از شرکت ایرباس خواسته تا موضع خود را در قبال ادامه اجرای قرارداد فی‌مابین اعلام کند.

اصغر فخریه کاشان در گفتگویی با خبرگزاری فارس ضمن تایید این امر که موضوع خروج از برجام در قراردادهای خرید هواپیما با ایرباس و بوئینگ لحاظ نشده بود، خبر داد که شرکت ایرباس طی هفته پیش‌رو نظر خود را در مورد ادامه همکاری با ایران اعلام خواهد کرد.

آقای کاشان در خصوص زیان احتمالی ایران از لغو قراردادهای خرید هواپیما نیز گفت که قراردادهای منعقد شده به نحوی تنظیم شده تا در طول اجرای قراردادها ایران وجهی در اختیار این دو شرکت نداشته باشد تا اگر آنها از تحویل هواپیما به ایران امتناع کنند، زیانی متوجه ایران نباشد.

‌مشاور ارشد وزیر راه و شهرسازی ایران درباره سرنوشت دو فروند ایرباسی که قرار بود تا پایان سال میلادی جاری تحویل ایران شود، تصریح کرد که باید منتظر بود و دید که شرکت ایرباس در این باره چه تصمیمی می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:خزانه داری آمریکا: مجوز فروش هواپیماهای بویینگ و ایرباس به ایران لغو می‌شود

ایران پس از‌ آغاز اجرای برجام قراردادهایی برای تحویل ۲۰۰ فروند هواپیما با سه شرکت ایرباس، بوئینگ و ATR منعقد کرده تاکنون تنها ۸ فروند هواپیمای ATR و ۳ فروند هواپیمای ایرباس تحویل شرکت‌های هواپیمایی این کشور شده است.

اما در پی خروج آمریکا از برجام و وضع تحریم‌های اقتصادی این کشور علیه شرکت‌هایی که با ایران همکاری داشته باشند، ادامه اجرای قراردادهای خرید هواپیما با ابهام جدی مواجه شده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

راه تحریم میلیاردی اتحادیه اروپا توسط آمریکا هموار شد

خط و نشان وزیر خزانه‌داری آمریکا برای شرکت‌های طرف قرارداد ایران

فایننشال‌تایمز: صادرات نفت ایران به بالاترین میزان در ۶ سال گذشته رسید