فرانسه: درستی توافق هسته‌ای ایران با سخنان نتانیاهو تقویت می‌شود

 فرانسه: درستی توافق هسته‌ای ایران با سخنان نتانیاهو تقویت می‌شود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

وزارت خارجه فرانسه روز سه‌شنبه اعلام کرد بحث اسرائیل درباره برنامه نظامی هسته‌ای ایران می‌تواند بر نیاز به کسب اعتماد در بلند مدت درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران تأکید کند.

سخنگوی امور خارجه فرانسه درباره اطلاعات ارائه شده از سوی نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد: «این اطلاعات باید به دقت بررسی و ارزیابی شود. به جا بودن توافق هسته‌ای با مواردی که اسرائیل اعلام کرده است تقویت می‌شود. با این توافق،‌ تمامی فعالیت‌های مربوط به توسعه سلاح هسته‌ای به شکل پیوسته ممنوع شده است.»

نخست‌وزیر اسرائیل روز دوشنبه اعلام کرد از برنامه سری تولید سلاح هسته‌ای در ایران پرده برداشته است و شواهد او می‌تواند مشوق ایالات متحده برای خروج از برجام باشد.

وزارت امور خارجه فرانسه افزود:‌ « روند نظارت آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای که به یمن این توافق هسته‌ای برقرار شده است، یکی از جامع‌ترین و قوی‌ترین نظام‌ها در تاریخ پیمان منع تولید و گسترش تسلیحات هسته‌ای است.»

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه نیز ضمن دفاع از برجام از لزوم یک توافق گسترده‌تر سخن گفت و ابراز امیدواری کرد که بتوان درباره «کنترل فعالیت‌های هسته‌ای پس از سال ۲۰۲۵ و نیز برنامه موشک‌های بالستیک ایران» با مقامات این کشور گفتگو کرد.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه تصریح کرد: «ضروری است که آژانس انرژی هسته‌ای،‌ انطباق رفتار ایران با برجام و نیز ذات صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای این کشور را پیوسته بررسی کند.»

وی همچنین ابراز امیدواری کرد آژانس به «اطلاعات ارائه شده از سوی اسرائیل دسترسی کامل» داشته باشد و از ایران نیز خواست در این زمینه «همکاری کامل» انجام دهد. 

بیشتر بخوانید:

ایران اظهارات نتانیاهو را «نمایش مضحک تبلیغاتی» خواند

آلمان خواستار بررسی «فوری» مدارک اسرائیل درباره برنامه هسته‌ای ایران شد

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: مدرکی درباره تلاش ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای وجود ندارد