گزارش‌های ضد و نقیض از سقوط ولسوالی اناردره افغانستان در مرز ایران

ولایت فراه افغانستان
ولایت فراه افغانستان Copyright آرشیو/رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رسانه‌های افغانستان به نقل از منابع دولتی گزارش کرده اند که نیروهای امنیتی در ابتدا در مقابل هجوم مخالفان مسلح عقب نشینی کردند اما پس از چند ساعت و در جریان یک ضد حمله، مهاجمان را به عقب رانده اند.

آگهی

در حالی که برخی گزارش‌ها از سقوط ولسوالی اناردره به دست گروه طالبان حکایت دارد، وزارت کشور افغانستان این اخبار را تکذیب کرده است.

بنا به اعلام وزارت کشور افغانستان یکشنبه شب گروهی از «تروریست‌ها» به ولسوالی اناردره حمله کردند. رسانه‌های محلی به نقل از این وزارتخانه گزارش کرده اند که نیروهای امنیتی در ابتدا در مقابل هجوم مخالفان مسلح عقب نشینی کردند اما پس از چند ساعت به آنها حمله کرده اند. به گفته وزارت کشور افغانستان ۱۴ مخالف مسلح کشته و ۲۳ تن نیز از آنان نیز مجروح شده اند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در مقابل شبکه یک افغانستان از کشته شدن ۱۰ مامور پلیس خبر داده است. این شبکه به نقل از یک منبع خبری اعلام کرده است فرمانده پلیس ولسوالی اناردره زخمی شده و این منطقه به دست طالبان سقوط کرده است.

ناصر مهری، سخنگوی والی فراه نیز از سقوط این ولسوالی خبر داده است. با این حال اعضای شورای ولایتی فراه گفته اند که این ولسوالی در «آستانه سقوط» قرار دارد. به گزارش شبکه طلوع افغانستان اعضای این شورا تاکید کرده اند در صورت عدم اعزام نیروی کمکی به این ولسوالی احتمال سقوط کامل آن به دست طالبان وجود دارد.

ولسوالی اناردره در غرب ولایت فراه واقع شده است و با ایران هم مرز است.

بیشتر بخوانید:

دست‌کم ۱۸ کشته در درگیری طالبان با نیروهای افغان در ولایت فراه

منابع بیشتر • 1TV, TOLOnews

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افزایش تعداد قربانیان انفجار کابل؛ دست‌کم ۹ کشته و ۱۸ زخمی

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد

غارت میراث فرهنگی افغانستان؛ گنجینه‌های باستانی در ۱۶۲ مکان با بولدوزر تخریب شد