قتل محمد راجی در بازداشتگاه پلیس؛ «کشته شدن دراویش دیگر در زندان تائید نمی‌شود»

قتل محمد راجی در بازداشتگاه پلیس؛ «کشته شدن دراویش دیگر در زندان تائید نمی‌شود»
Copyright عکس از وبسایت مجذوبان نور
Copyright عکس از وبسایت مجذوبان نور
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گزارش سایت مجذوبان نور، محمد راجی یکی از فرماندهان سابق سپاه پاسداران و جانباز جنگ بوده و در دوران جنگ ایران و عراق «فرماندهی چند گردان سپاه در منطقه کردستان» را بر عهده داشته است.

آگهی

سایت مجذوبان نور، پایگاه خبری دراویش گنابادی از کشته شدن یکی از دراویش بازداشت شده در اثر «ضربات وارده در حین بازجویی در بازداشتگاه پلیس» خبر داد.

محمد راجی یکی از دراویشی بود که در جریان درگیری‌های یکم اسفند میان نیروهای انتظامی و دراویش گنابادی معترض در خیابان گلستان هفتم و در نزدیکی منزل نورعلی تابنده بازداشت شد.

به گزارش این سایت، وی یکی از فرماندهان سابق سپاه پاسداران و جانباز بوده و در زمان جنگ ایران و عراق «فرماندهی چند گردان سپاه در منطقه کردستان» را بر عهده داشته است.

به گزارش سایت مجذوبان نور به نقل از خانواده آقای راجی روز شنبه، ۱۲ اسفند، ماموران اداره آگاهی شاهپور (وحدت اسلامی) با آنها چندین تماس تلفنی گرفته و خواسته بودند که با عکس و مدارک شناسایی جهت «شناسایی زندانی» به اداره دهم آگاهی مراجعه کنند.

ماموران این اداره آگاهی صبح روز یکشنبه، سیزدهم اسفند ابتدا به خانواده محمد راجی گفتند که وی در کما به سر می‌برد اما چند ساعت بعد در تماس تلفنی مجدد از درگذشت وی خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری دراویش گنابادی، در مراجعه حضوری به خانواده محمد راجی گفته شده است که وی در اثر «ضربات وارده در حین بازجویی» جان خود را از دست داده است.

فرهاد نوری، فعال حقوق دراویش و از مدیران وب‌سایت مجذوبان نور در حساب توئیتری خود نوشت که تنها می تواند خبر درگذشت یک درویش گنابادی را تائید کند. وی همچنین اعلام کرد که شایعات منتشر شده از فوت چندین نفر دیگر مورد تائید سایت مجذوبان نور نیست.

محمد راجی در سال ۱۳۴۰ در شهرستان الیگودرز متولد شد و دارای ۵ فرزند است. مجذوبان نور می‌گوید که یکی از پسران وی با نام محمدعلی راجی نیز در جریان درگیری‌های یکم اسفند در خیابان پاسداران تهران (گلستان هفتم) بازداشت شده است.

اعتراضات دراویش گنابادی به بازداشت نعمت‌الله ریاحی نقطه آغاز درگیری های شامگاه سی‌ام بهمن ماه بود.

بیشتر بخوانید:

تجمع دراویش در خیابان گلستان هفتم و در اطراف منزل نورعلی تابنده (مجذوب‌علی شاه)، قطب دراویش گنابادی، بامداد یکم اسفند به خشونت کشیده شد. سه مامور پلیس و یک نیروی بسیج در حمله یک اتوبوس و یک خودروی سمند جان خود را از دست دادند. به گفته مقامات ایران راننده های این دو خودرو از دراویش بوده‌اند.

نیروی انتظامی تا ظهر روز یکم اسفند، ۳۰۰ تن از دراویش معترض را بازداشت کرد.

سایت مجذوبان نور می‌گوید که اتهام دراویش گنابادی بازداشت شده «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور، تبلیغ عیله نظام، شرکت در تجمعات غیرقانونی و اخلال در نظم و آسایش عمومی» است و این افراد پس از تفهم اتهام به زندان قرچک ورامین منتقل شده‌اند.

بسیاری از این دراویش در هنگام بازداشت مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفتند و پایگاه خبری مجذوبان نور یک هفته قبل حال چند تن از آنان وخیم را وخیم گزارش کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نورعلی تابنده، قطب دراویش نعمت‌اللهی گنابادی درگذشت

هفت تن دیگر از درویشان به احکام سنگین زندان و شلاق محکوم شدند

کنشگر حقوق درویشان به ۲۶ سال زندان و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شد