داعشی‌ها با کمین در عراق ۲۷ نیروی حشدالشعبی را کشتند

داعشی‌ها با کمین در عراق ۲۷ نیروی حشدالشعبی را کشتند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پیکارجویان داعش به هنگام حمله یونیفورم پلیس عراق را بر تن داشته و با ایجاد یک ایستگاه بازرسی ساختگی موفق به متوقف ساختن نیروهای حشد الشعبی شده اند.

آگهی

پیکارجویان وابسته به گروه موسوم به دولت اسلامی روز یکشنبه به کاروانی از شبه نظامیان حشد الشعبی در نزدیکی کرکوک در شمال این کشور حمله کردند. در این حمله دست‌کم ۲۷ نفر کشته شدند.

حشد الشعبی که به بسیج عراق نیز معروف است، به نیروهای شبه‌نظامی عراق گفته می‌شود که در کنار ارتش این کشور قرار دارند و با هدف مبارزه با داعش سازماندهی شده‌اند.

نیروهای حشد الشعبی در ماه اکتبر گذشته ناحیه الحویجه، آخرین پایگاه نیروهای داعش را در غرب کرکوک به تصرف خود در آوردند. به گفته مقام‌های عراقی این مرگبارترین حمله علیه نیروهای طرفدار دولت از اکتبر سال گذشته بشمار می رود. در ماه ژانویه سال جاری نیز پیکارجویان داعش حمله‌هایی را علیه نیروهای حشد الشعبی ترتیب داده بودند.

نیروهای داعش در شبکه های اجتماعی مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته اند.

به گفته یکی از مسئولان امنیتی عراق، در هنگام حمله پیکارجویان لباس‌های نیروهای پلیس را بر تن داشتند و با ایجاد یک ایستگاه بازرسی ساختگی موفق به متوقف ساختن نیروهای حشد الشعبی شدند. علاوه بر کشته شدگان، ده نفر نیز در این حمله مفقود شده اند.

بیشتر بخوانید:

ادعاهای ضد و نقیض دولت عراق و اقلیم کردستان درباره درگیری با حشد الشعبی

امانوئل ماکرون: حشد الشعبی خلع سلاح و ملغی شود

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ پایان نبرد با نیروهای داعش را در کشورش اعلام کرده بود.

بسیاری از تحلیلگران و برخی مقام‌های عراقی بر این باورند که پیکارجویان داعشی هنوز در مناطق کویری حضور داشته و توانایی حمله و در دست گرفتن کنترل برخی از مناطق مرزی عراق را دارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

امانوئل ماکرون: حشد الشعبی خلع سلاح و ملغی شود

مروری بر فعالیت «حشد الشعبی»، بسیج مردمی عراق