«بیش از ۲۰۰ مستشار روس در حمله هوایی آمریکا در سوریه کشته شده‌اند»

«بیش از ۲۰۰ مستشار روس در حمله هوایی آمریکا در سوریه کشته شده‌اند»
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این حمله در روز چهارشنبه و پنج شنبه گذشته در اطراف میادین نفتی در دیرالزور در شرق سوریه رخ داده است، جایی که نیروهای حامی بشار اسد با نیروهای کرد تحت حمایت آمریکا در حال نبرد هستند.

آگهی

گزارش های منتشر شده از سوی مقامات روسی و آمریکایی حاکی از آن است که تعدادی از مستشارهای روس که در سوریه حضور دارند در جریان حمله هوایی آمریکا به مواضع نیروهای حامی رژیم بشار اسد در سوریه کشته شده اند.

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از مقامات روسیه، تعداد نیروهای کشته شده روس در این حمله را بیش از ۲۰۰ نفر عنوان کرده است. با این حال نیویورک تایمز نوشته است که مقامات رسمی سوری و روسی تعداد تلفات نیروهای روس در این حمله را ده‌ها نفر عنوان کرده اند.

به گزارش گاردین این حمله در روز چهارشنبه و پنج شنبه گذشته در اطراف میادین نفتی دیرالزور در شرق سوریه رخ داده است، جایی که نیروهای حامی بشار اسد با نیروهای کرد مورد حمایت آمریکا در حال نبرد هستند.

فرمانده نیروهای آمریکایی در این عملیات گفته است که آنها واحدهایی از جنگنجویان حامی بشار اسد را که حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر بوده اند مورد حمله قرار داده اند.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه بدون اشاره مستقیم به این حمله، روز سه شنبه هشدار داد که آمریکایی ها دست به اقدامات خطرناک یکطرفه ای در سوریه می زنند.

بیشتر بخوانید:‌

وزیر خارجه روسیه با اشاره به حمایت آمریکا از نیروهای دموکراتیک سوریه، که شامل نیروهای اکثرا کرد می باشد، افزود: «این اقدامات بطور فزاینده ای در حال انجام است و بعنوان بخشی از تلاشها برای ایجاد شبه دولتی در بخش بزرگی از سرزمین سوریه از کرانه شرقی رود فرات تا خط مرزی با عراق ارزیابی می شود.»

اگر برآوردی که مقامات روسیه درباره تعداد تلفات نیروهایشان داده‌اند درست باشد، این واقعه بزرگترین رویارویی بین آمریکا و روسیه بعد از دوران جنگ سرد و جنگ ویتنام به حساب می آید.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

لاوروف: نیروهای آمریکا بدون اجازه دمشق در خاک سوریه حضور دارند

مقامات آمریکا از احتمال حمله نظامی جدید به مواضع دولت سوریه سخن می گویند

نبرد دیرالزور؛ گروه‌های مسلح و ارتش سوریه در ۱۵ کیلومتری یکدیگر