آغاز اصلاح «رویه دوبلین» برای پناهجویان در اروپا

نشست وزیران کشور اروئا در صوفیه برای اصلاح رویه دوبلین
نشست وزیران کشور اروئا در صوفیه برای اصلاح رویه دوبلین
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در نشست صوفیه همچنین گفتگوها برای اصلاح سهمیه‌های پذیرش پناهجویان برای کشورهای مختلف اروپایی نیز اغاز شد.

آگهی

وزیران کشور ۲۸ عضو اتحادیه اروپا در نشستی که روز پنج‌شنبه ۵ بهمن در صوفیه، پایتخت بلغارستان برگزار شد، گفتگوها برای اصلاح رویه موسوم به «دوبلین» را آغاز کردند.

قانون دوبلین رویه‌ای است که بر اساس آن، هر پناهجو در اروپا تنها حق دارد از کشوری که برای بار نخست وارد آن شده درخواست پناهندگی کند. نمایندگان اروپایی قرار است گفتگوهای خود در این زمینه را تا پیش از ماه ژوئن آینده به پایان رسانده و به نتیجه‌ای دست پیدا کنند.

توماس مزی‌یر، وزیر کشور آلمان در این زمینه پیشنهاد داد که همه کشورها ابتدا در مورد مفادی از حقوق ابتدایی پناهجویان گفتگو کنند که بر سر آن «اشتراک نظر» دارند.

بحران پناهجویان در اروپا از سال ۲۰۱۵ دامن قاره سبز را گرفت و به ویژه موضوع اسکان مجدد پناهجویان را برای دولت‌های اروپایی به وجود آورد. کشورهایی مانند لهستان و مجارستان از پذیرفتن رویه واحد اروپایی برای اسکان پناهجویان خودداری کردند و به این ترتیب دردسر تازه‌ای برای کشورهای دیگر اتحادیه به وجود آمد.

دیمیتریس آوراموپولوس، کمیسر مهاجرت اروپا در نشست امروز صوفیه در این مورد گفت: «ما باید همگی به شکلی متناسب مسئولیت‌ها و تلاش‌ها در این زمینه را میان یکدیگر تقسیم کنیم.»

رویه دوبلین به شکلی که در حال حاضر اجرا می‌شود، بیش از هر کشور دیگری باعث فشار بر ایتالیا و یونان شده است. این دو کشور نخستین مکان‌های ورود پناهجویان آفریقا و خاورمیانه هستند که از طریق دریا خود را به خاک اروپا می‌رسانند.

در نشست صوفیه همچنین گفتگوها برای اصلاح سهمیه‌های پذیرش پناهجویان برای کشورهای مختلف اروپایی نیز اغاز شد.

**به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید **

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مقامات برخی از کشورهای اروپایی خواستار اصلاح قوانین پناهندگی شدند

سرویس امنیتی لهستان با همکاری کشور چک یک شبکه جاسوسی روسیه را منهدم کرد

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد