بحران پناهجویان، محور مذاکرات رهبران فرانسه و بریتانیا

Macron _ May
Macron _ May
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

امانوئل ماکرون و ترزا می در نشست امروز خود در رابطه با مسائل امنیتی، بحران پناهجویی و افزایش مبادلات فرهنگی به گفتگو خواهند نشست.

آگهی

رهبران کشورهای بریتانیا و فرانسه روز پنجشنبه ۲۸ دی ماه (۱۸ ژانویه) برای مذاکرات امنیتی در ارتباط با حفظ مرزهای دو کشور پس از برکسیت، حل بحران پناهجویان و افزایش مبادلات فرهنگی به گفتگو خواهند نشست.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و ترزا می، نخست وزیر بریتانیا معاهده‌ای را امضاء خواهند کرد که به موجب آن لندن مشارکت بیشتری در زمینه حفظ مرزها برای جلوگیری از عبور پناهجویان از شهر کاله فرانسه به سمت بریتانیا خواهد داشت. همچنین بریتانیا متعهد سرعت بررسی پرونده‌های پناهندگی را افزایش خواهد داد.

این معاهده برای تقویت توافقنامه «لو توکه (Le Touquet)» که در سال ۲۰۰۳ به امضاء طرفین رسید، صورت می‌گیرد که به موجب آن مرزهای بریتانیا به فرانسه منتقل شد.

خانم می که در انتخابات پارلمانی سال گذشته بخش بزرگی از هم‌پیمانانش را از دست داد، با این نشست بر آن است تا نشان دهد که با وجود برکسیت، بریتانیا همچنان پیشنهادهای بسیاری برای همکاری با دیگر کشورهای اروپایی دریافت می‌کند. 

ترزا می در مورد دیدار گفت: «اجلاس امروز تاکید می‌کند که ما همچنان متعهد به دفاع از مردم و حفظ ارزش‌هایمان در مواجهه با خطرهای داخلی و خارجی هستیم.»

در دیدار امروز هیچ کدام از سران دو کشور قصد ندارند تا بر موضوع برکسیت متمرکز شوند چرا که مذاکرات برکسیت توسط اتحادیه اروپا در بروکسل انجام می‌شود و هدف از دیدار امروز «منافع و اولویت‌های مشترک» میان دو کشور است.

بیشتر بخوانید: 

در این دیدار دو کشور در زمینه تقویت همکاری‌های نظامی نیز به بحث و گفتگو خواهند نشست. انتظار می‌رود بریتانیا برای کمک به عملیات ضدتروریستی که از سوی فرانسه در مالی در جریان است، سه هلیکوپتر چینوک ارسال کند.

فرانسه نیز به نوبه خود متعهد می‌شود که به همکاری نیروهای خود با نیروهای ناتو تحت رهبری بریتانیا در استونی در سال ۲۰۱۹ ادامه دهد.

همچنین در این نشست بر مبادلات فرهنگی میان دو کشور از جمله قرض گرفتن «فرشینه بایو (Tapisserie de Bayeux)» خواهد بود. فرشینه بایو یک پارچه گل‌دوزی شده است که رویدادهای منجر به تسخیر انگلستان توسط نورمن‌ها در سده یازده میلادی را به تصویر کشیده است. این فرشینه که در انگلستان نگهداری می‌شود به لحاظ تاریخی برای هر دو کشور دارای اهمیت است.

انتقال این فرشینه به فرانسه برای مبادلات فرهنگی تا سال ۲۰۲۰ صورت نمی‌گیرد چرا که با توجه به قدمت این اثر هنری جابجایی آن با دشواری‌هایی همراه است.

با این حال تمرکز اصلی جلسه امروز بر روی مرزها و مساله مهاجرت خواهد بود و بریتانیا قصد دارد تا با فراهم آوردن بودجه و منابع بیشتر به این مساله با سرعت بیشتری رسیدگی کند.

این دیدار در مدرسه نظامی سلطنتی سندهرست شهر کمبرلی بریتانیا صورت خواهد گرفت و مراسمی نیز در موزه ویکتوریا و آلبرت لندن در رابطه با تبادلات فرهنگی برگزار خواهد شد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سختگیری‌های اقتصادی شامل بودجه اتحادیه اروپا نیز خواهد شد

مذاکرات پسا برکسیت بریتانیا و کانادا به‌دلیل اختلاف بر سر گوشت گاو و پنیر شکست خورد

طلاق بریتانیا از اتحادیه اروپا چقدر برای لندن آب می‌خورد؟ خان از هزینه‌های برکسیت گفت