سوراخ مستراح؛ هنرنمایی مخالفان ترامپ در مقابل هتل او در واشنگتن

"Shithole" projected on Trump Hotel in D.C.
"Shithole" projected on Trump Hotel in D.C.
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تعدادی ازمخالفان با سخنان «نژادپرستانه» دونالد ترامپ که هاییتی، السالوادور و برخی کشورهای آفریقایی را «سوراخ مستراح» خوانده بود، با تجمع در مقابل هتل بین‌المللی ترامپ در واشنگتن و ارائه نمایش نورپردازی بر روی در ورودی هتل، آن مکان را «سوراخ مستراح» خواندند.

آگهی

تعدادی ازمخالفان با سخنان «نژادپرستانه» دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا که برخی کشورهای آفریقایی، السالوادور و هائیتی را «سوراخ مستراح» خوانده بود، روز شنبه با تجمع در مقابل هتل بین‌المللی ترامپ در واشنگتن و نورپردازی بر روی در ورودی هتل، آن مکان را «سوراخ مستراح» خواندند.

این اجرا که توسط روبین بل انجام شد و حدود ۴۰ دقیقه طول کشید با نمایش ایموجی پوپ (گه) همراه بود. 

روبین بل در این زمینه گفت: «زمانی که محافظان هتل متوجه شدند و به سمت ما آمدند کار ما تمام شده بود.»

وی در اداماه افزود: «کار ما براساس قوانین ایالات متحده کاملا قانونی بود، چرا که ما به ساختمان دست نزدیم و به آن وارد نشدیم."

آقای ترامپ روز پنج‌شنبه ۲۱ دیماه (۱۱ ژا‌نویه) در ادامه سیاست‌های ضدمهاجرتی خود در یک نشست رسمی در کاخ سفید با اشاره به ورود مهاجران از کشورهایی چون السالوادور، هائیتی و برخی کشورهای آفریقایی گفت: «چرا ما این مردم را از کشورهایی که سوراخ مستراح هستند به اینجا راه می‌دهیم؟»

وی در همان نشست در واکنش به سخنان سناتور دموکرات ریچارد دوربین که در دفاع از مهاجرپذیری صحبت کرد، گفت که آمریکا باید در پی اعطای اقامت به مهاجران از کشورهایی مثل نروژ باشد.

وزارت امور خارجه برخی کشورها از جمله بوتسوانا، هائیتی و السوادور، روپرت کولویل، سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و روزنامه رسمی واتیکان به شدت نسبت به حرف‌های «مهاجر ستیز و نژادپرستانه» او واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند.

در مقابل سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید درباره اظهارات منتسب به دونالد ترامپ از تکذیب این سخنان سر باز زد و گفت: «برخی شخصیت‌های سیاسی در واشنگتن تصمیم گرفته‌اند برای کشورهای خارجی مبارزه کنند اما رئیس جمهور ترامپ همیشه برای مردم آمریکا مبارزه می‌کند.»

دونالد ترامپ در واکنش به انتقادهای گسترده به سخنانش درباره مهاجرانی که از آفریقا، السالوادور و هائیتی به آمریکا می‌آیند، روز یکشنبه به خبرنگاران گفت که نژادپرست نیست.

رئیس جمهوری آمریکا هنگامی که برای شام به یکی از کلوپ‌های گلفش در کالیفرنیا رفته بود مورد پرسش خبرنگاران قرار گرفت. وی در پاسخ به خبرنگاران گفت: «من آدمی با کمترین خصلت‌های نژادپرستانه هستم که شما تاکنون با او مصاحبه کرده‌اید.‌ این تنها چیزی است که می‌توانم بگویم.»

بیشتر بخوانید:

ترامپ: چرا مهاجران را از کشورهایی که «سوراخ مستراح» هستند راه بدهیم؟

ترامپ استفاده از عبارت «سوراخ مستراح» را تکذیب کرد

دونالد ترامپ: نژادپرست نیستم

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تعطیلی دولت فدرال آمریکا

ابتکار صد هزار دلاری:‌ تبلیغ اجاره خانه در کشورهایی که ترامپ سوراخ مستراح نامید

روانشناس دانشگاه یل: ترامپِ رئیس جمهور برای جهان خطرناک است