دستور رهبر کره شمالی برای برقراری مجدد خط ارتباط تلفنی با سئول

NORTH KOREAN LEADER KIM JONG UN
NORTH KOREAN LEADER KIM JONG UN Copyright REUTERS
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

برقراری مجدد ارتباط تلفنی میان دو کره که پس از یک سال افزایش خصومت در این شبه جزیره مطرح شده است، دستاورد دیپلماتیک بزرگی محسوب می‌شود.

آگهی

کره شمالی می‌گوید خط ارتباط تلفنی خود با سئول که طی دو سال گذشته قطع بوده را مجددا برقرار خواهد کرد.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دستور داد تا برای مذاکره درباره حضور هیأت ورزشی این کشور در مسابقات المپیک زمستانی پیونگ چانگ در ماه آینده، این خط ارتباط تلفنی مجددا بازگشایی شود. خبرگزاری یونهاپ کره شمالی طی انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پیونگ یانگ گفتگو را در ساعت سه بعداز ظهر به وقت محلی در روز چهارشنبه آغاز خواهد کرد.

برقراری مجدد ارتباط تلفنی میان دو کره که پس از یک سال افزایش خصومت در این شبه جزیره مطرح شده است، دستاورد دیپلماتیک بزرگی محسوب می‌شود.

پیونگ یانگ در فوریه ۲۰۱۶ در پاسخ به بسته شدن مرز شهر صنعتی کائسونگ که تسط دو کره اداره می‌شد، خط مستقیم ارتباط تلفنی خود با کره جنوبی را مسدود کرد. این اقدام پیونگ یانگ، یک روز پس از دستور مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی برای مهیا کردن زمینه مذاکرات برای شرکت هیات کره شمالی در المپیک زمستانی ۲۰۱۸ صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:کره جنوبی: نهم ژانویه با کره شمالی برای شرکت در المپیک مذاکره می‌کنیم

در اولین روز ژانویه ۲۰۱۸ نیز کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در پیام تبریک سال نوی میلادی نسبت به پائین آوردن تنش در شبه جزیره کره و شرکت این کشور در مسابقات المپیک پیونگ چانگ، اظهار تمایل کرده بود.

بیشتر بخوانید: اظهار تمایل رهبر کره شمالی برای گفتگو با سئول

کیم جونگ اون در پیام تلویزیونی خود بازی‌های المپیک زمستانی ماه آینده را که در شهر پیونگ چانگ کره جنوبی برگزار خواهد شد فرصتی مناسب برای «نشان دادن اتحاد مردم» دو کره خوانده بود.

وی با بیان اینکه در نظر دارد هیاتی را به بازی‌های المپیک زمستانی بفرستد، بر لزوم ملاقات مقامات پیونگ‌یانگ و سئول درباره این موضوع تاکید کرد و افزود: «شرکت کره شمالی در بازی‌های المپیک زمستانی، فرصتی خوب برای نشان دادن اتحاد مردم است و ما آرزو می‌کنیم که آنها در این بازی‌ها موفق باشند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دوستی ترامپ و کیم جونگ اون در خیابان‌های سئول

کره جنوبی: نهم ژانویه با کره شمالی برای شرکت در المپیک مذاکره می‌کنیم

کره شمالی مدعی پیشرفت در توسعه موشک‌های مافوق صوت برای حمله به اهداف دوردست آمریکا شد